Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Nový, potenciálně nebezpečný asteroid
redakce II Vytisknout článek

Nový, potenciálně nebezpečný asteroid

Dalekohled NEAT (Near-Earth Asteroid Tracking) objevil 26. srpna planetku s prozatímním označením 2000 QW7, která se velmi rychle pohybuje. V době objevu to bylo o 4 stupně denně. Z následných pozorování z celého světa byla určena předběžná dráha a velikost tělesa. Ukázalo se, že planetka o průměru kolem 0,5 km mine 1./2. září Zemi o pouhé 0,032 AU. To je sice hodně blízko, ale stále ještě více než 12x dále než obíhá kolem Země Měsíc. Nebezpečí od této planetky tedy tentokrát nehrozí. Její další monitorování je ale žádoucí. Kolem 30. srpna dosáhne planetka maximální jasnosti asi 12,7 magnitudy, tudíž bude dostupná dalekohledy s průměrem od 20 cm. Efemeridu planetky je možné nalézt na MPEC 2000-Q32.
Zdroj: www.SpaceWeather.com z 26. srpna a Near-Earth Asteroid Tracking

18. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 1. 5. do 7. 5. 2017. Měsíc bude kolem první čtvrti. Večer zůstává nad západem Mars a dobře je vidět Jupiter. Nad ránem je Saturn kolem jihu a nízko na východě je jasná Venuše. Stále můžeme doporučit několik komet. Sonda Cassini se minulý týden poprvé protáhla mezi Saturnem a vnitřní stranou jeho prstenců. Tento manévr přinesl především zajímavé fotografie. V neděli jsme očekávali start rakety Falcon 9 (poprvé s vojenským nákladem), ale dostaneme v pondělí druhou šanci.