Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Planetka (87) Sylvia má vlastní satelit

Planetka (87) Sylvia má vlastní satelit

M. E. Brown a J. L. Margot, California Institute of Technology, oznámili objev satelitu asteroidu (87) Sylvia. Vzdálenost mezi primárním a sekundárním tělesem v projekci byla 0".59 (1200 km) v p.a. 97°. Satelit byl objeven na snímcích v H-oboru pořízených 18.5 UT února pomocí systému adaptivní optiky na 10-m W. M. Keck II teleskopu na Mauna Kea. Na snímcích pořízených během hodiny byl znatelný relativní pohyb nového tělesa vůči asteroidu. Astronomové odhadují, že poměr průměrů dvojice těles je asi 1:20. Potvrzující pozorování získali na Keck II teleskopu I. de Pater a H. Roe 19.4, 20.4 a 22.4 UT února. Data naznačují orbitální periodu satelitu asi 4 dny.
Zdroj: IAUC 7588
DH

Airglow

NIkon d750 + Samyang 24 na Star Adventurer montáži. Panorama na oblohu je ze 6 single shotů 30 sekund, spodek 50 sekund, nasvětlen polskými městy.