Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Pozorovací kampaň Slunce F-CHROMA

Pozorovací kampaň Slunce F-CHROMA

Projekt pozorování Slunce
Autor: F-CHROMA

F-CHROMA je výzkumný projekt zaměřený na pochopení fyziky sluneční chromosféry během slunečních erupcí. Součástí tohoto projektu je pozorovací kampaň zahrnující amatérské astronomy.

Simultánní pozorování několika pozemskými i orbitálními observatořemi jsou plánována v termínu 19. – 27. září 2015. Amatérské snímky pořízené v této době jsou velmi žádané. Snímky z menších dalekohledů zachycují větší zorné pole, mohou doplnit informace v intervalech, kdy chybějí data z profesionálních přístrojů, a být použity k porovnání s profesionálními pozorováními. Vítané jsou zejména snímky v čáře Halfa, Ca-K, slunečním kontinuu a bílém světle. Vhodnými přístroji jsou astronomické kamery jakož i DSLR v RAW módu.

Více informací o technických detailech (včetně návodu k pořízení snímků) a o tom, jak se do pozorovací kampaně zapojit, lze nalézt na této internetové stránce (v angličtině)

Nezapomeňte se registrovat k zasílaní novinek, jinak zmeškáte důležité informace o pozorovacím čase a vybrané oblasti na Slunci.

Vaše otázky rádi zodpovíme buď
- přes kontaktní formulář http://fchroma.astro.uni.wroc.pl/index.php/ask.html
- na facebooku https://www.facebook.com/fchroma

nebo se přidejte ke skupině flare hunters https://www.facebook.com/groups/436639956536513/
nebo https://www.facebook.com/events/862801493827301/

Jasnou oblohu přeje tým F-HUNTERS!

Štítky: Pozorování Slunce, F-CHROMA

38. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 19. 9. do 25. 9. 2016. Měsíc bude v poslední čtvrti, projde kolem Aldebaranu. Večer je velmi nízko na západě Venuše a na jihozápadě jsou Mars a Saturn. Neptun a Uran můžeme pozorovat celou noc. Na ranní obloze můžeme před svítáním pozorovat kužel zvířetníkového světla do něhož před východem Slunce stoupá planeta Merkur. Ke startu se připravuje tříčlenná posádka, kterou by měl vynést v pátek Sojuz-MS2 na cestu k ISS. Začíná astronomický podzim.