Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Setkani SMPH 18. - 20. rijna 2002 v Hradci Kralove
Pavel Marek Vytisknout článek

Setkani SMPH 18. - 20. rijna 2002 v Hradci Kralove

O vikendu 18. az 20. rijna 2002 se na hvezdarne v Hradci Kralove uskutecni podzimni setkani SMPH

Neoficialni zahajeni tradicne pripadne na patecnipodvecer, ktery bude ve znameni prijezdu prvnich ucastniku, ruznych diskusi a v pripade jasneho pocasi i pozorovani. Behem soboty a nedelniho dopoledne probehne pasmo prednasek. Predbezny program muze doznat urcitych zmen, ale nize uvedene slozeni by melo zustat nemenne :

Sobota 19.10. - ZAHAJENI

M. Broz - Po stopach Yarkovskeho efektu ve Slunecni soustave(60 min)
K. Hornoch - Astrometrie komet
P. Pravec - Binarni asteroidy
M. Broz - Impaktni kratery
M. Cholasta - T. Brorsen slavny lovec komet
M. Lehky - 15 let souziti s kometami
HPHK - Prohlidka hvezdarny
ASHK - Predvedeni noveho automatickeho 0.40-m reflektoru
SPOLECENSKY VECER

Nedele 20.10.

I. Micek - Vyzkum MPH pomoci kosmickych sond
blok kratsich prispevku
UKONCENI

Svoji ucast potvrdte prosim na adresu: Martin Lehky, Severni 765, 500 03 Hradec Kralove nebo elektronicky na makalaki@astro.sci.muni.cz Vitane jsou dalsi kratsi prispevky.

Pavel Marek

Autor je členem České astronomické společnosti od roku1985. Je členem sekce B.R.N.O. - sekce pozorovatelů proměnných hvězdpozorovatelské skupiny Medůza. Je členem Astronomické společnosti v Hradci Kralové. Astronomii se věnuje amatérsky od svých 9 let adnes se věnuje i praktickému pozorování zejména v oblasti proměnných hvězd ato jak vizuálně, tak CCD. Je vlastníkem i několika dalekohledu různýchkonstrukcí a určení.

51. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 18. 12. do 24. 12. 2017. Měsíc bude v novu. Večer je vidět Neptun a Uran. Nad ránem je vidět Mars a Jupiter. Saturn s Venuší jsou u Slunce. Část posádky ISS přistála na Zemi, ke stanici se vydala nákladní loď Dragon, ale už v neděli také Sojuz MS-07 s dalšími třemi kosmonauty. Blue Origin vyzkoušela novou kabinu New Sheparda. Ariane 5 vynesla další čtyři navigační družice Galileo. 23. prosince očekáváme hned tři starty raket.