Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  SOHO a C/2002 X5 (Kudo-Fujikawa)

SOHO a C/2002 X5 (Kudo-Fujikawa)

Kometu C/2002 X5 (Kudo-Fujikawa) lze již asi 12 hodin sledovatna snímcích pořízených koronografem C3 na družici SOHO.

N astránkách SOHO si zvolte snímky z přístroje C3 a pak už stačí jen vybrat konkrétní snímek (dle času jeho pořízení).Kometa poměrně výrazně zjasněla, dosahuje nyní jasnosti přibližně3-4 mag. Vizuálně je samozřejmě nepozorovatelná, viditelná je nynípouze na snímcích SOHO observatoře a to po několik následujícíchdní.

Kamil Hornoch

Narodil jsem se v r. 1972 v Brně. Žiji v Lelekovicích, což je vesnice ležící asi 10km severně od Brna. Vystudoval jsem střední průmyslovou školu elektrotechnickou. Po škole jsem se začal věnovat podnikání.

O astronomii se zajímám od věku asi 9 let. V roce 1984 jsem začal navštěvovat Klub Mladých Astronomů na brněnské hvězdárně. Zhruba ve stejné době jsem začal se "smysluplným" pozorováním - pozorování bylo tím hlavním, co mne v astronomii zaujalo a věnuji se mu dodnes. Vyzkoušel jsem si asi všechny oblasti vizuálního pozorování - nejvíce času jsem pak věnoval pozorování komet, meteorů a proměnných hvězd.

V současné době se věnuji především fotometrii komet a proměnných hvězd jak vizuálně tak i pomocí CCD techniky, astrometrii komet a planetek a vizuálnímu pozorování meteorů.

Jsem členem ČAS, SMPH (člen výboru), B.R.N.O., Medůza a APO.

Perzeida v Strelcovi

Snímané na každoročne organizovanej Akcii Perzeidy (31.ročník) vo Vrchteplej.