Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Tisíce meteoritů z Antarktidy
redakce II Vytisknout článek

Tisíce meteoritů z Antarktidy

Světové sbírky meteoritů byly opět rozšířeny japonskou expedicí do Antarktidy, která jich zde během tří týdnů hledání nalezla 3 554 kusů. Šest členů týmu hledalo meteority v období mezi 19. prosincem a 10. lednem v blízkosti pohoří Jamato, které je vzdáleno 300 km od japonské stanice na pokraji Antarktidy. Vědci doufají, že v tomto velkém množství nejrůznějších meteoritů budou identifikovány některé vzácné případy, které budou užitečné při hledání odpovědí na otázky vzniku sluneční soustavy či přítomnosti života na jiných planetách. Dosud japonské expedice na tento ledový kontinent nalezly kolem 13 000 meteoritů, což je asi polovina všech, které zde byly kdy nalezeny.
Zdroj: Space.Com ze dne 23. ledna.

Planetka (162483) 2000 PJ5

Snímek planetky (162483) 2000 PJ5 Rozměry obrázku jsou 15 x 15 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Planetka o efemeridové jasnosti 16.1 magnitudy se nacházela na rozhraní Lištičky a Labutě, nedaleko známé dvojhvězdy Albireo. Po obloze se pohybovala rychlostí 8.20 obloukové vteřiny za minutu ve vzdálenosti 0.212 au od Země a 1.165 au od Slunce.