Zelený kruh zve širokou veřejnost na besedu ve Science café (Langhas,..." /> Beseda: Zhasni, chci spát aneb Když se zhasnout nedaří | Světelné znečištění | Články | Astronomický informační server astro.cz

Úvodní strana  >  Články  >  Světelné znečištění  >  Beseda: Zhasni, chci spát aneb Když se zhasnout nedaří

Beseda: Zhasni, chci spát aneb Když se zhasnout nedaří

Bratislavský hrad. Autor: Marek Javor.
Bratislavský hrad.
Autor: Marek Javor.
Zelený kruh zve širokou veřejnost na besedu ve Science café (Langhas, Vodičkova 37, Praha 1) o světelném znečištění ve středu 27. listopadu od 18 hodin. Cyklus je koncipován formou neformálních debat o důležitých otázkách mezi vědou, společností a životním prostředím. Přijďte. Můžete klást provokativní otázky, poslouchat vědecké argumenty, ptát se, odpovídat, souhlasit i zásadně oponovat.

Listopadová beseda proběhne na téma: ZHASNI, CHCI SPÁT ANEB KDYŽ SE ZHASNOUT NEDAŘÍ

Jaký vliv má světelné znečištění na zdraví člověka? Ovlivňuje světelné znečištění kvalitu spánku? Trápí světelné znečištění pouze milovníky hvězd? Odpovědi na tyto otázky se dozvíte na Science café.

KDY:  středa, 27. listopadu, 18:00

KDE: Langhans – Centrum Člověka v tísni, Vodičkova 37, Praha 1

S KÝM:

Prof. RNDr. Helena Illnerová, DrSc.

Je členkou vědecké rady AV ČR, Univerzity Karlovy a dvou jejích fakult, Masarykovy univerzity a Jihočeské univerzity, rady FGÚ AV ČR a členkou Rady Národního muzea.

RNDr. Jan Hollan, Ph.D.

Je pracovníkem CzechGlobe (Centrum výzkumu globální změny AV ČR, v.v.i.) a jeden z předních evropských odborníků na omezování světelného znečištění.

Je místopředsedou České astronomické společnosti a předsedou Odborné skupiny pro tmavou oblohu České astronomické společnosti. V problematice světelného znečištění se pohybuje od samého začátku v České republice, od roku 2001.

Večer je součástí cyklu neformálních debat o důležitých otázkách mezi vědou, společností a životním prostředím.

Místo k sezení si prosím rezervujte na adrese kancelar@zelenykruh.cz  Více informací o formátu science café najdete na stránkách  www.vedavakci.cz/veda-a-verejnost/vedecke-kavarny.

Geminidy s radiantem

Dvojice Geminid blízko radiantu, který se nachází u hvězdy Castor v Blížencích v 5:37 SEČ.