Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Expedice za tečným zákrytem v Rokycanech
Josef Jíra Vytisknout článek

Expedice za tečným zákrytem v Rokycanech

Západočeská pobočka České astronomické společnosti ve spolupráci s Hvězdárnou v Rokycanech, Hvězdárnou a planetáriem v Plzni a Zákrytovou a astrometrickou sekcí se připravují na další expedici za tečným zákrytem.

13. března 2005 ve večerních hodinách, za právě končícího občanského soumraku, nás čeká letošní "nejbližší" tečný zákryt hvězdy Měsícem. Nulová hranice úkazu prakticky protíná pozemek Hvězdárny v Rokycanech. Bylo by tedy velkou chybou nevyužít takové výjimečné příležitosti k pozorovací akci, navíc když i další parametry úkazu dávají příležitost k úspěšnému získání zajímavých výsledků. Všichni zájemci o pozorování jsou zváni. Sraz účastníku je za jasného počasí v Rokycanech na hvězdárně mezi 15 a 16 hodinou. Pokud máte zájem o účast na expedici, kontaktujte prosím Hvězdárnu v Rokycanech prostřednictvím internetu ?a href="mailto:halir@hvezdarna.powernet.cz">halir@hvezdarna.powernet.cz nebo na telefon 371722622. Více informací na www.astro.zcu.cz

51. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 18. 12. do 24. 12. 2017. Měsíc bude v novu. Večer je vidět Neptun a Uran. Nad ránem je vidět Mars a Jupiter. Saturn s Venuší jsou u Slunce. Část posádky ISS přistála na Zemi, ke stanici se vydala nákladní loď Dragon, ale už v neděli také Sojuz MS-07 s dalšími třemi kosmonauty. Blue Origin vyzkoušela novou kabinu New Sheparda. Ariane 5 vynesla další čtyři navigační družice Galileo. 23. prosince očekáváme hned tři starty raket.