Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Halo Observe Project

Halo Observe Project

Projekt HOP vznikl v roce 2004 za účelem pozorování a archivace halovýchjevů v České republice. V součastné době má okolo 20. členů, kteřípozorují a posílají záznamy o halových jevech a pomáhají takto pochopittento zajímavý fenomén.

Cílem je zjistit kolik dní v roce lze vidět průměrné halové jevy a také kolikrát do roka se vyskytnou vzácné jevy.Tímto bych chtěl apelovat na všechny případné zájemce, kteří mají ijedno jediné pozorování, aby se mi ozvali:
mail: patrik.trncak(zavinac)centrum.cz
ICQ: 206153338.

Oficiální stránky projektu HOP, kde si můžete přečíst zajímavé články a prohlédnou si galerii jsou zde: halo.astronomie.cz

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.