Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Ještě jednou planetka 2004 XP14

Ještě jednou planetka 2004 XP14

CCD_XP14_030706-bar.jpg
Snímek planetky 2004 XP14 z večera 3. 7. 2006, tedy po jejím ranním nejtěsnějším přiblížení k Zemi, které se ovšem odehrálo už za denního světla.

Autor: Zdeněk Bardon.

7. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 12. 2. do 18. 2. 2018. Měsíc bude v novu. Večer je nad jihozápadem Uran. Nad ránem je vidět Jupiter a Mars, pomalu vylézá i Saturn. Z objektů noční oblohy se zaměříme na otevřenou hvězdokupu M 41 pod Síriem ve Velkém psovi. Jak známo, let Falconu Heavy se vydařil. SpaceX nyní plánuje start Falconu 9 z Kalifornie. K Mezinárodní vesmírné stanici se měla vydat nákladní loď Progress MS-08, ale raketa se těsně před startem nezažehla. Chystá se také výstup do volného kosmu na ISS. Před pěti lety došlo k výbuchu velkého bolidu nad Čeljabinskou oblastí v Rusku.