Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Leonidy

Leonidy

Zítra - 19.11.2002 by nad naším územím měla být viditelná zvýšená aktivita meteorického roje Leonid. Předpověď počasí není nejpříznivější, ale vyplatí se vstát a pozorovat - rok 2002 je poslední šancí na pozorování meteorického deště tohoto roje. Další déšť se neočekává dříve než v roce 2098. Předpokládá se, že v případě jasného počasí by mohlo být pozorováno více než 10 meteorů za minutu.

Po dobu trvání meteorického roje Leonid (15. - 18.11. 2002) jsou volně přístupné stránky se snímky družice Meteosat.

Na adrese http://apo.astronomy.cz/ můžete sledovat zpravodajství z maxima činnosti meteorického roje. Pokud chcete přispět, pošlete e-mail na apo@seznam.cz

Podrobné informace o Leonidách naleznete v tiskovém prohlášení ČAS.

Kométa C/2017 O1 (ASASSN) v súhvezdí Býk

Na obrázku je zachytená animácia pohybu kométy z 23.9.2017 v čase od 0:25 do 1:55 CEST, je vytvorená z 11 obrázkov exponovaných časom 480 sec. Kométa by sa mala dostať do maxima jasnosti už o necelý mesiac.