Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Nečekaný meteorický roj
redakce II Vytisknout článek

Nečekaný meteorický roj

Neočekávaný meteorický roj byl poprvé pozorován v sobotu 27. června. Japonští astronomové zaregistrovali 3-5 krát více rádiových odrazů od meteorů, než je obvyklý počet. Následně byl roj potvrzen vizuálními pozorováními.Roj byl pozorován i v Itálii, Portugalsku a Kalifornii. Nejvyšší frekvenci zaznamenali pozorovatelé v Itálii, kteří uvádějíZHR=100. Poloha radiantu roje je přibližně RA=224o, DEC=+50o. To by naznačovalo souvislost s rojem Bootid, ovšem jeho mateřská kometa 7P/Pons-Winnecke prošla 25. června v příliš velké vzdálenosti od Země, než aby mohlabýt zdrojem.
Zdroj: Elektronický cirkulář Americké meteorické společnosti.

Záblesk družice NOSS

24.03. 2017; 22:01 SEČ; Canon 350D+Samyang 8/3.5. Záblesk jednej z dvojice družíc NOSS 3-7 (A,B), družice NOSS 3-7 (A) (2015-058-A). Vzdialenosť družíc: 1270 km.