Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Sluneční zatmění na Ondřejově

Sluneční zatmění na Ondřejově

Ve středu 29. března 2006 bude observatoř Astronomického ústavu AV ČR vOndřejově mimořádně otevřena školám a veřejnosti k pozorování částečnéhozatmění Slunce, a to od 11:30 do 14 hodin, tedy v celém průběhu zatmění.

• pozorování zatmění Slunce v projekci za dalekohledem (11:46 - 13:51 SELČ)
  • exkurze na moderní pracoviště sluneční patroly Slunečního oddělení
  • odborný výklad
  • prohlídka muzea Vojtěcha Šafaříka

Pozorování se koná za jasného počasí, příp. při malé oblačnosti. Jakmile Slunce nebude vidět, nebude vidět ani zatmění! Vstupné dospělí 40 Kč, děti od 7 do 15 let 20 Kč. Více na www.asu.cas.cz/. Více o tomto zatmění na www.asu.cas.cz/zatmeni2006/.

16. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 16. 4. do 22. 4. 2018. Měsíc je v novu a objeví se na večerní obloze. Večer je nad západem jasná Venuše. Jupiter je vidět už po půlnoci a ráno uvidíme nejlépe Mars a Saturn. Na obloze si představíme zajímavou galaxii v souhvězdí Žirafy. Uplynulý i následující týden je plný mnoha startů raket. Namátkou vybíráme významnou vědeckou družici TESS. Před 420 lety se narodil Riccioli, autor mnoha známých pojmů na mapě Měsíce.