Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Stručně k dnešnímu zatmění

Stručně k dnešnímu zatmění

Částečné zatmění Slunce 4. 1. 2011
Autor: Aleš Majer

Kde pozorovat? Kdy a jak. Poběží někde online přenos? V článku jsou stručné informace a odkazy na další stránky.

Dnešní částečné zatmění Slunce lze pozorovat prakticky na všech hvězdárnách v ČR a pozorování pořádá i řada dalších členů České astronomické společnosti i astronomové amatéři.

Časový průběh částečného zatmění Slunce 20. 3. 2015

Na stránce Zatmění v ČR je seznam měst, kde se pozorování určitě uskuteční. Nezapomeňte si dobře chránit svůj zrak, a to i v maximální fázi zákrytu Slunce.

Přímý přenos částečného zatmění poběží například z Kadaně a Valašského Meziříčí.

Přímý přenos úplného zatmění se pokusí z Faerských ostrovů přenášet tým Slooh Observatory.
Přenos pochopitelně chystá i speciální web solareclipse.fo.

Základní informace k dnešnímu zatmění v tiskovém prohlášení AsÚ Ondřejov a ČAS.

Souhrnné informace k zatměním Slunce

Štítky: Zatmění Slunce, Částečné zatmění Slunce

38. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 19. 9. do 25. 9. 2016. Měsíc bude v poslední čtvrti, projde kolem Aldebaranu. Večer je velmi nízko na západě Venuše a na jihozápadě jsou Mars a Saturn. Neptun a Uran můžeme pozorovat celou noc. Na ranní obloze můžeme před svítáním pozorovat kužel zvířetníkového světla do něhož před východem Slunce stoupá planeta Merkur. Ke startu se připravuje tříčlenná posádka, kterou by měl vynést v pátek Sojuz-MS2 na cestu k ISS. Začíná astronomický podzim.