Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Stručně k dnešnímu zatmění

Stručně k dnešnímu zatmění

Částečné zatmění Slunce 4. 1. 2011
Autor: Aleš Majer

Kde pozorovat? Kdy a jak. Poběží někde online přenos? V článku jsou stručné informace a odkazy na další stránky.

Dnešní částečné zatmění Slunce lze pozorovat prakticky na všech hvězdárnách v ČR a pozorování pořádá i řada dalších členů České astronomické společnosti i astronomové amatéři.

Časový průběh částečného zatmění Slunce 20. 3. 2015

Na stránce Zatmění v ČR je seznam měst, kde se pozorování určitě uskuteční. Nezapomeňte si dobře chránit svůj zrak, a to i v maximální fázi zákrytu Slunce.

Přímý přenos částečného zatmění poběží například z Kadaně a Valašského Meziříčí.

Přímý přenos úplného zatmění se pokusí z Faerských ostrovů přenášet tým Slooh Observatory.
Přenos pochopitelně chystá i speciální web solareclipse.fo.

Základní informace k dnešnímu zatmění v tiskovém prohlášení AsÚ Ondřejov a ČAS.

Souhrnné informace k zatměním Slunce

Štítky: Zatmění Slunce, Částečné zatmění Slunce

16. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 16. 4. do 22. 4. 2018. Měsíc je v novu a objeví se na večerní obloze. Večer je nad západem jasná Venuše. Jupiter je vidět už po půlnoci a ráno uvidíme nejlépe Mars a Saturn. Na obloze si představíme zajímavou galaxii v souhvězdí Žirafy. Uplynulý i následující týden je plný mnoha startů raket. Namátkou vybíráme významnou vědeckou družici TESS. Před 420 lety se narodil Riccioli, autor mnoha známých pojmů na mapě Měsíce.

Farebné svetelné dráhy hviezd