Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze v 15. týdnu (10. - 16.4. 2006)

Úkazy na obloze v 15. týdnu (10. - 16.4. 2006)

Úkazy na obloze v 15. týdnu (10. - 16. dubna 2006)

Měsíc prochází souhvězdími Lva, Panny a Vah. V noci ze 13. na 14.4. se promítá poblíž hvězdy Spika, následující noc nedaleko planety Jupiter. Úplněk nastává 13. dubna v 18 h 40 min.

Planety viditelné okem: Mars (jasnost 1,3 mag; přechází ze souhvězdí Býka do Blíženců) je nejlépe viditelný v první polovině noci. Jupiter (-2,5 mag, Váhy) vychází již po půl desáté večer, Saturn (0,2 mag, Rak) je nad obzorem v průběhu celé astronomické noci. Na ranní obloze září nízko nad východojihovýchodem velmi jasná Venuše (-4,3 mag, Vodnář).

I v průběhu tohoto týdne jsou dobře viditelné výrazné ranní přelety Mezinárodní kosmické stanice, aktuální časy nejjasnějších přeletů nad územím ČR lze získat např. dotazem na elektronické adrese preletyiss@seznam.cz formou automatické odpovědi.

Sluneční skvrny 21.8.2017