Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze v 6. týdnu (7.-13.2.2005)

Úkazy na obloze v 6. týdnu (7.-13.2.2005)

Přehled astronomických úkazů na 6. týden (7.2.-13.2.2005).

Měsíc je 8. února v novu. 7. února prochází přízemím, vzdálenost od Země je 359 000 km. Tento týden se promítá do souhvězdími Kozoroha, Vodnáře a Ryb.

Planety: Saturn (-0,2 mag) v Blížencích je pozorovatelný celou noc, Jupiter (-2,3 mag) v Panně vychází po 22. hodině večer. Planeta Mars (1,3 mag) se promítá do souhvězdí Střelce, svítí nízko nad jihovýchodem od páté hodiny ráno.

Kometa C/2004 Q2 (Machholz) prochází souhvězdím Kasiopeja, k jejímu vyhledání postačí triedr nebo malý hvězdářský dalekohled. Pozorování komety v tomto týdnu nebude rušit Měsíc.

Tento týden začíná období ranní viditelnosti Mezinárodní kosmické stanice ISS.

Článek o úkazech na serveru IAN: Vesmírný týden 2005 / 6

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.