Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 24. týdnu (13. - 19. června 2005)

Úkazy na obloze ve 24. týdnu (13. - 19. června 2005)

Přehled astronomických úkazů na 24. týden (13.6.-19.6.2005).

Měsíc je 15. června ve 3 h 23 min v první čtvrti, tento týden je na oblozenejlépe viditelný v první polovině noci. Prochází souhvězdími Lva, Panny(16.6. nastává konjunkce Jupitera s Měsícem a zákryt, z našeho území však úkaznení pozorovatelný) a Vah. 17. června se Měsíc promítá poblíž hvězdy Spika,nejjasnějšího objektu v souhvězdí Panny.

Planety pozorovatelné okem: velmi jasná Venuše září na večerní obloze nízkonad západoseverozápadem v souhvězdí Blíženců, zapadá ve tři čtvrtě najedenáct. V první půli noci jsou viditelné planety Saturn (zdánlivá hvězdnávelikost 0,2 mag, prochází souhvězdím Blíženců) a jasný Jupiter (-2,2 mag,Panna). Na ranní obloze je pozorovatelný načervenalý Mars (0,1 mag, pohybujese souhvězdím Ryb směrem k Velrybě).

18. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 1. 5. do 7. 5. 2017. Měsíc bude kolem první čtvrti. Večer zůstává nad západem Mars a dobře je vidět Jupiter. Nad ránem je Saturn kolem jihu a nízko na východě je jasná Venuše. Stále můžeme doporučit několik komet. Sonda Cassini se minulý týden poprvé protáhla mezi Saturnem a vnitřní stranou jeho prstenců. Tento manévr přinesl především zajímavé fotografie. V neděli jsme očekávali start rakety Falcon 9 (poprvé s vojenským nákladem), ale dostaneme v pondělí druhou šanci.