Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 29. týdnu (17. - 23.7. 2006)

Úkazy na obloze ve 29. týdnu (17. - 23.7. 2006)

Úkazy na obloze ve 29. týdnu (17. - 23. července 2006)

Slunce vstupuje 23. 7. v 1 h 18 min do znamení Lva. Měsíc je 17. července ve 21 h 12 min v poslední čtvrti. V tomto týdnu prochází souhvězdími Ryb, Berana, Býka a Blíženců. 20. července ráno se promítá poblíž hvězdokupy Plejády v souhvězdí Býka, 23. července za ranního svítání prochází na obloze poblíž Venuše.

Planety Velmi jasná Venuše (-3,9 mag, přechází ze souhvězdí Býka přes výběžek Orionu do Blíženců) září od tří hodin ráno nad východoseverovýchodem. Na večerní obloze svítí nízko nad západoseverozápadem načervenalý Mars (1,8 mag, Lev; promítá se poblíž hvězdy Regulus, konjunkce Marsu s Regulem nastává 22.7.). Jasný Jupiter (-2,2 mag, Váhy) zapadá po půlnoci. Uran (5,8 mag, Vodnář) je - podobně jako planeta Neptun (7,8 mag, Kozoroh) - pozorovatelný dalekohledem téměř celou noc kromě večera.

Zodiakální světlo z Beskyd

Zodiakální světlo vyfocené krátce po astronomickém soumraku. Úprava - redukce světelného znečištění.