Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 29. týdnu (17. - 23.7. 2006)

Úkazy na obloze ve 29. týdnu (17. - 23.7. 2006)

Úkazy na obloze ve 29. týdnu (17. - 23. července 2006)

Slunce vstupuje 23. 7. v 1 h 18 min do znamení Lva. Měsíc je 17. července ve 21 h 12 min v poslední čtvrti. V tomto týdnu prochází souhvězdími Ryb, Berana, Býka a Blíženců. 20. července ráno se promítá poblíž hvězdokupy Plejády v souhvězdí Býka, 23. července za ranního svítání prochází na obloze poblíž Venuše.

Planety Velmi jasná Venuše (-3,9 mag, přechází ze souhvězdí Býka přes výběžek Orionu do Blíženců) září od tří hodin ráno nad východoseverovýchodem. Na večerní obloze svítí nízko nad západoseverozápadem načervenalý Mars (1,8 mag, Lev; promítá se poblíž hvězdy Regulus, konjunkce Marsu s Regulem nastává 22.7.). Jasný Jupiter (-2,2 mag, Váhy) zapadá po půlnoci. Uran (5,8 mag, Vodnář) je - podobně jako planeta Neptun (7,8 mag, Kozoroh) - pozorovatelný dalekohledem téměř celou noc kromě večera.

38. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 19. 9. do 25. 9. 2016. Měsíc bude v poslední čtvrti, projde kolem Aldebaranu. Večer je velmi nízko na západě Venuše a na jihozápadě jsou Mars a Saturn. Neptun a Uran můžeme pozorovat celou noc. Na ranní obloze můžeme před svítáním pozorovat kužel zvířetníkového světla do něhož před východem Slunce stoupá planeta Merkur. Ke startu se připravuje tříčlenná posádka, kterou by měl vynést v pátek Sojuz-MS2 na cestu k ISS. Začíná astronomický podzim.