Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 31. týdnu (31.7.-6.8.2006)

Úkazy na obloze ve 31. týdnu (31.7.-6.8.2006)

Úkazy na obloze ve 31. týdnu (31. července - 6. srpna 2006)

Měsíc je 2. srpna v 10 h 45 min v první čtvrti. V tomto týdnu prochází souhvězdími Panny, Vah, Štíra, výběžkem Hadonoše a Střelcem. 31.7. večer se promítá poblíž hvězdy Spika v souhvězdí Panny, 1. a 2.8. nedaleko Jupiteru. 4.8. večer je Měsíc v konjunkci s hvězdou Antares ve Štíru; nastává zákryt Antara Měsícem, úkaz však není z našeho území pozorovatelný.

Planety:Mars (prochází souhvězdím Lva, jasnost 1,8 mag) je viditelný večer velmi nízko nad západem, jasný Jupiter (-2,1 mag, Váhy) svítí na obloze v první polovině noci. Na ranní obloze září velmi jasná Venuše (-3,9 mag), koncem týdne se nízko nad východoseverovýchodem objevuje také Merkur, který je 7. srpna v největší západní elongaci. Obě planety procházejí souhvězdím Blíženců.

Zajímavé úkazy: V tomto týdnu jsou na obloze dobře viditelné ranní přelety Mezinárodní kosmické stanice.

51. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 18. 12. do 24. 12. 2017. Měsíc bude v novu. Večer je vidět Neptun a Uran. Nad ránem je vidět Mars a Jupiter. Saturn s Venuší jsou u Slunce. Část posádky ISS přistála na Zemi, ke stanici se vydala nákladní loď Dragon, ale už v neděli také Sojuz MS-07 s dalšími třemi kosmonauty. Blue Origin vyzkoušela novou kabinu New Sheparda. Ariane 5 vynesla další čtyři navigační družice Galileo. 23. prosince očekáváme hned tři starty raket.