Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 39. týdnu (25.9.–1.10.2006)

Úkazy na obloze ve 39. týdnu (25.9.–1.10.2006)

Měsíc je 30. září ve 13 h 4 min v první čtvrti. Tento týden prochází souhvězdími Panny, Vah (26.9. večer kolem Jupiteru), Štíra, výběžkem Hadonoše a souhvězdím Střelce.

Planety viditelné okem: na večerní obloze září nízko nad jihozápadem výrazný Jupiter (jasnost -1,8 mag, promítá se do souhvězdí Vah). Planeta Saturn (0,5 mag, Lev) vychází zhruba tři hodiny po půlnoci, ráno za svítání je nízko nad východem viditelná nejjasnější planeta - Venuše (-3,9 mag, přechází ze souhvězdí Lva do Panny).

V tomto týdnu jsou dobře viditelné ranní přelety Mezinárodní kosmické stanice ISS, informace o přeletech získáte např. dotazem na adrese preletyiss@seznam.cz formou automatické odpovědi.

Kometa 41P/Tuttle-Giacobini-Kresák se nacházela v jižní části souhvězdí Herkula poblíž rozhraní s Orlem a Hadonošem.