Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 39. týdnu (25.9.–1.10.2006)

Úkazy na obloze ve 39. týdnu (25.9.–1.10.2006)

Měsíc je 30. září ve 13 h 4 min v první čtvrti. Tento týden prochází souhvězdími Panny, Vah (26.9. večer kolem Jupiteru), Štíra, výběžkem Hadonoše a souhvězdím Střelce.

Planety viditelné okem: na večerní obloze září nízko nad jihozápadem výrazný Jupiter (jasnost -1,8 mag, promítá se do souhvězdí Vah). Planeta Saturn (0,5 mag, Lev) vychází zhruba tři hodiny po půlnoci, ráno za svítání je nízko nad východem viditelná nejjasnější planeta - Venuše (-3,9 mag, přechází ze souhvězdí Lva do Panny).

V tomto týdnu jsou dobře viditelné ranní přelety Mezinárodní kosmické stanice ISS, informace o přeletech získáte např. dotazem na adrese preletyiss@seznam.cz formou automatické odpovědi.

Mayak satellite (2017-042-F)

Not seen by naked eye; from the photo, the estimated brightness was 5-7 mag. It is not visible on any of the photos taken just after this one - most of the time it is probably even fainter.