Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Úkazy na obloze ve 39. týdnu (25.9.–1.10.2006)

Úkazy na obloze ve 39. týdnu (25.9.–1.10.2006)

Měsíc je 30. září ve 13 h 4 min v první čtvrti. Tento týden prochází souhvězdími Panny, Vah (26.9. večer kolem Jupiteru), Štíra, výběžkem Hadonoše a souhvězdím Střelce.

Planety viditelné okem: na večerní obloze září nízko nad jihozápadem výrazný Jupiter (jasnost -1,8 mag, promítá se do souhvězdí Vah). Planeta Saturn (0,5 mag, Lev) vychází zhruba tři hodiny po půlnoci, ráno za svítání je nízko nad východem viditelná nejjasnější planeta - Venuše (-3,9 mag, přechází ze souhvězdí Lva do Panny).

V tomto týdnu jsou dobře viditelné ranní přelety Mezinárodní kosmické stanice ISS, informace o přeletech získáte např. dotazem na adrese preletyiss@seznam.cz formou automatické odpovědi.

38. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 19. 9. do 25. 9. 2016. Měsíc bude v poslední čtvrti, projde kolem Aldebaranu. Večer je velmi nízko na západě Venuše a na jihozápadě jsou Mars a Saturn. Neptun a Uran můžeme pozorovat celou noc. Na ranní obloze můžeme před svítáním pozorovat kužel zvířetníkového světla do něhož před východem Slunce stoupá planeta Merkur. Ke startu se připravuje tříčlenná posádka, kterou by měl vynést v pátek Sojuz-MS2 na cestu k ISS. Začíná astronomický podzim.