Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Unikátní úkaz budeme moci spatřit poprvé za historii lidstva

Unikátní úkaz budeme moci spatřit poprvé za historii lidstva

Poslední dobou se neúprosně množí dotazy na otevírací dobu hvězdárny, pozorování Marsu, co že to tak červeně svítí na obloze, zda jsme také viděli to načervenalé UFO atd. Když si přečtu noviny, tak se ani nedivím. Přikládám proto úžasné citáty z jediného novinového článku (LN).

"Obyvatelé Země budou mít už brzy šanci spatřit poprvé ve svém životě na vlastní oči planetu Mars."
"... se totiž v těchto dnech přibližuje k Zemi natolik, že ji bude možné po neuvěřitelných 60 tisících letech pozorovat na obloze jako velkou zářící červenooranžovou kouli."
"V tu chvíli bude pomocí dalekohledu možné pozorovat dokonce i detaily z jeho povrchu."
"Přestože bude Mars nejlépe viditelný pro obyvatele Severní Ameriky a Tichomoří, mohou si jej dobře prohlédnout obyvatelé prakticky celého světa.""Nejbližším pozemským místem vůči Marsu bude podle vědců tichomořské Tahiti, ale největší přípravy na oslavu "velkého historického setkání" se chystají v noci na 27. srpna v Kalifornii na americkém západním pobřeží, kde jdou rychle na odbyt dalekohledy."

Zoskupenie planét na rannej oblohe

Planéty Venuša, Mars a Merkúr a ako bonus blízka konjunkcia Mesiaca s hviezdou Regulus v súhvezdí Leva.