Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Venuše

Venuše

8.6. budeme pozorovat přechod Venuše přes Sluneční disk. Nyní Venuši vidíme jako malý srpek.

Ven4434.jpg
Venus2.jpg

snímky Venuše pořízené 28. května v 18 h 28 m UT ještě na denní obloze asi 16 stupňů od Slunce. Snímky byly pořízeny webovou kamerou v ohnisku 30-ti cm f/ 10 SCT na hvězdárně v Úpici. První obrázek je jednotlivý snímek ze série dvou set snímků. Druhý obrázek vznikl výběrem nejlepších třiceti snímků a jejich složením. Sever je dole, východ vpravo ( kvůli čitelnosti časových údajů).

autor fotografií: Libor Vyskočil

16. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 16. 4. do 22. 4. 2018. Měsíc je v novu a objeví se na večerní obloze. Večer je nad západem jasná Venuše. Jupiter je vidět už po půlnoci a ráno uvidíme nejlépe Mars a Saturn. Na obloze si představíme zajímavou galaxii v souhvězdí Žirafy. Uplynulý i následující týden je plný mnoha startů raket. Namátkou vybíráme významnou vědeckou družici TESS. Před 420 lety se narodil Riccioli, autor mnoha známých pojmů na mapě Měsíce.

Farebné svetelné dráhy hviezd