Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Venuše

Venuše

8.6. budeme pozorovat přechod Venuše přes Sluneční disk. Nyní Venuši vidíme jako malý srpek.

Ven4434.jpg
Venus2.jpg

snímky Venuše pořízené 28. května v 18 h 28 m UT ještě na denní obloze asi 16 stupňů od Slunce. Snímky byly pořízeny webovou kamerou v ohnisku 30-ti cm f/ 10 SCT na hvězdárně v Úpici. První obrázek je jednotlivý snímek ze série dvou set snímků. Druhý obrázek vznikl výběrem nejlepších třiceti snímků a jejich složením. Sever je dole, východ vpravo ( kvůli čitelnosti časových údajů).

autor fotografií: Libor Vyskočil

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.