Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Záhadný tunguzský meteorit v pražském planetáriu

Záhadný tunguzský meteorit v pražském planetáriu

V rámci prezentací výsledků Expedice Tunguzský meteorit 2003 bude dne 1. února v pražském Planetáriu zahájena výstava fotografií a v sále Starvid proběhne speciální 60 minutový pořad, využívající jeho specifických možností.

Pro koncepci výstavy a programu v pražském Planetáriu bylo vybráno z více než 1000 fotografií a 20 hodin filmového materiálu nashromážděného během první české expedice v oblasti tunguzské katastrofy.

Výstava se skládá z 25 fotografií formátu A2 s popiskami dokumentujících místo katastrofy, zachovalé polomy, "telegrafní sloupy", Kulikův srub, Suslovův kráter, Severní močál, Johnův kámen, horu Farrington, jezero Čeko atd., přírodní zajímavosti, Vanavaru a její obyvatele a různé zajímavosti z průběhu expedice.

Velmi zajímavou možností bude shlédnutí 60 minutového pořadu "Záhadný tunguzský meteorit" v sále Stárvid, během kterého se diváci seznámí např. s výpověďmi očitých svědků katastrofy, se souhrnem všech dostupných 30 teorií a s videozáznamy rozhovorů s ruskými vědci Gennadijem Fjodorovičem Plechanovem a Gennadijem Alexejevičem Ivanovem, kteří zde dlouhodobě pátrají.

Skutečnou tečku za zpracováním výsledků Expedice Tunguzský meteorit 2003 udělá v roce 2004 knižní vydání nových informací a fotografií o záhadné události (Mladá fronta) a filmový dokument, o který projevila zájem Česká televize.

Aktuální program Planetaria Praha najdete na adrese www.planetarium.cz Nejaktuálnější informace nabízejí internetové stránky expedice na adrese: http://tunguz.koniklec.cz. Obsahují mimo jiné harmonogram všech plánovaných akcí, fotogalerie, projekty účastníků expedice, rozhlasové rozhovory a články z tisku apod.

V případě zájmu o další informace, prosím, kontaktujte:
František Tlapák, poradce pro komunikaci tel.: +420 608 967 239, ftlapak@seznam.cz
Václav Bratrych, hlavní organizátor expedice: tel.: +420 603 741 160, bratrychv@koniklec.cz

O Agentuře Koniklec: Agentura Koniklec se už 11 let zabývá originálními projekty v oblasti péče o životní prostředí, výchovy k šetrnému vztahu k životnímu prostředí a osvětovou a informační činností v této oblasti. Za svou činnost byla Agentura Koniklec oceněna Cenou ministra životního prostředí za rok 1996 a Cenou Nadace Sasakawa za rok 1997. Další informace najdete na adrese: http://www.koniklec.cz

38. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 19. 9. do 25. 9. 2016. Měsíc bude v poslední čtvrti, projde kolem Aldebaranu. Večer je velmi nízko na západě Venuše a na jihozápadě jsou Mars a Saturn. Neptun a Uran můžeme pozorovat celou noc. Na ranní obloze můžeme před svítáním pozorovat kužel zvířetníkového světla do něhož před východem Slunce stoupá planeta Merkur. Ke startu se připravuje tříčlenná posádka, kterou by měl vynést v pátek Sojuz-MS2 na cestu k ISS. Začíná astronomický podzim.