Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Zahlédli jste bolid? Informujte ASU ČR.

Zahlédli jste bolid? Informujte ASU ČR.

V dnes o půlnoci nastane maximum meteoritického roje Perseid. Pozorování bude bohužel silně rušeno Měsícem. I za těchto podmínek můžete mít štěstí a zahlédnout velmi jasný meteor - bolid (meteor jasnější než planeta Venuše). Víte, že informace o těchto vzácných jevech sbírá na stránce hlášení o pozorování bolidu ASU ČR?

Podrobnosti o letošních Perseidách neleznete v článku Perseidy 2003

Informace o těchto jevech sbírá ASU ČR na stránce hlášení o pozorování bolidu. Hlášení obsahuje následující informace:přesné místo a čas pozorování, informace o pozorovateli (kontaktní adresa), údaje o bolidu - jasnost v porování s ostatními objekty na obloze, doba trvání, počátek a konec pozorované dráhy, případné neobvyklé světelné a zvukové projevy.Není nutné vyplnit všechny údaje, nejdůležitejší je přesný čas přeletu - nejlépe s přesností na 5 sekund.

Zaslané pozorování bude uloženo do databáze a zpracováno odpovědnými pracovníky oddělení meziplanetární hmoty

22. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 28. 5. do 3. 6. 2018. Měsíc bude v úplňku. Večer je nad severozápadem jasná Venuše a nad jihovýchodem Jupiter. Mars a Saturn zůstávají spíše ranními planetami. ISS dostala nové zásoby prostřednictvím nákladní lodi Cygnus. SpaceX už má za sebou v květnu dva starty a třetí je nachystán na tento týden. Před 160 lety byla objevena pěkná kometa Donati (1858).

Měsíc s Jupiterem v konjunkci