Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Zatmění Slunce u svatého Donáta - II.

Zatmění Slunce u svatého Donáta - II.

Zatminí Slunce 31-05-2003 / 5.42 LSEE
Právě nám skončilo pozorování částečného zatmění Slunce. Jak jsme předpokládali, východ již částečně zakrytého slunečního kotouče byl velký zážitek nejen pro nás, ale i pro příchozí, kteří neváhali si v sobotu přivstat. Nadšení nebralo mezí a vyvýšenina u hřbitovní zdi, jinak romantické zákoutí, byla obležena nadšenci dychtícími po stejném zážitku.

Pozorujeme zatminí
Od 7.30 můžete postupně shlédnout fotografie ze zatmění, které budou umístěny na stránkách Hvězdárny Fr. Pešty

Přehled událostí na obloze od 23. 1. do 29. 1. 2017. Měsíc bude kolem novu, uvidíme jej jako extrémní večerní srpek už v sobotu 28. 1.? Večer nás upoutá až dlouho do tmy zářící planeta Venuše a kousek vedle ní i slabší Mars na jihozápadě. V druhé polovině noci a hlavně ráno je pěkně viditelný Jupiter. Ráno už se dá pozorovat i Saturn. Aktivita Slunce se krátkodobě zvýšila. Na večerní obloze pomalu zjasňuje Enckeho kometa. Planetka Vesta byla v opozici. Z poněkud chudšího přehledu událostí z kosmonautiky připomínáme start Atlasu V a zajímavý problém selhávajících atomových hodin na družicích Galileo.

Zimní část mléčné dráhy ve Voticích