Úvodní strana  >  Novinky

Novinky

Máte pocit, že něco významného o dění na nebi, vesmíru či kosmonautice nesmí uniknout všem čtenářům serveru Astro.cz? Nebo víte o nejaké novince týkající se dění v ČAS či vaší pobočce nebo sekci? Tak neváhejte a napište sami novinku!

Josef Jíra Ostatní

Okna vesmíru dokořán

Máte poslední šanci se přihlásit na výjimečný astronomický seminář Okna vesmíru dokořán, který pořádá v sobotu 21. 10. 2017 v Plzni Západočeská pobočka ČAS ve spolupráci s 25. ZŠ v Plzni a Fakultou pedagogickou ZČU u příležitosti 100. výročí založení České astronomické společnosti. V případě zájmu se prosím přihlaste na webových stránkách kof.zcu.cz/ak/okna/.

Adam Malíř Astronomie

Noc vědců na Pardubické hvězdárně

Letošní NOC VĚDCŮ 2017 proběhla mimo pozorování noční oblohy úspěšně. Děkujeme veřejnosti za návštěvu!

Martin Gembec Astronomie

Zatmění Slunce v USA

Zatmění Slunce provázelo vesměs dobré počasí a pozorovaly ho i zástupy našich astronomů. V galerii nám přistály skvělé fotografie od Radima Strycharskiho (viz též přiložený snímek). Prohlédněte si nejnovější snímky čtenářů. Najdete tam mimo jiné i pěkný snímek nadoblačných blesků nebo zákryt Aldebaranu.

cas100geo (Petr Bartoš) Astronomie

Vesmírná keš nabízí zajímavé upomínkové předměty

Termín (9.9.2017) megaeventu Vesmírná keš / Cache in Space se nám blíží, a proto upozorňujeme, že je vhodné si včas objednat v e-shopu vámi požadované předměty (geocoiny, sérii CWG se 100 podobiznami astronomů, …). Dne 8.8.2017 uzavíráme počty do výroby, a i když budou některé předměty vyrobeny navíc, bude platit hláška „do vyprodání zásob“.

Pavel Suchan Astronomie

Světelné znečištění bude tématem dnešního zasedání vlády

Po půlroční práci mezirezortní pracovní skupiny dnes vláda projedná skoro 70stránkovou zprávu, která informuje o stavu světelného znečištění v ČR, o jeho negativních důsledcích v mnoha oblastech života lidí i přírody a o tom, jak je nebo spíše jak není státem zajištěna možnost občana bránit se proti bezohlednému, obtěžujícímu a nesprávnému nočnímu svícení. Více v tiskové zprávě Ministerstva životního prostředí - https://www.mzp.cz/cz/news_170724_SZ.

Novinky můžete odebírat přes RSS.