Úvodní strana  >  Novinky

Novinky

Redakce Astro.cz Astronomie

Panochovo kvarteto zahraje na hvězdárně v Ondřejově

V sobotu 3. září od 16:30 se na observatoři v Ondřejově mezi dvěma historickými kopulemi můžete těšit na nevšední kulturní zážitek. Před zraky (a hlavně sluchy) návštěvníků zahraje smyčcové Panochovo kvarteto hned tři významné klasické skladby. V případě nepřízně počasí se koncert uskuteční v knihovně Astronomického ústavu - v budově sídla Slunečního oddělení AsÚ. Další informace.

Redakce Astro.cz Astronomie

Multižánrový open air festival A-Fest s astronomy

Akademická rada AV ČR Vás velmi srdečně zve na multižánrový open air festival A-Fest in Park 2016, který pořádá Akademie věd ČR spolu s Botanickým ústavem AV ČR v Průhonickém zámku a parku 3. září 2016 od 11 do 20 hodin. Můžete se těšit na pestrou paletu žánrů od vážné hudby přes bluegrass, jazz až po funky, rock či death metal. Na třech podiích se letos představí tři desítky kapel. A v každé z nich je alespoň jeden člen pracovníkem Akademie věd ČR. Program A-festu a podrobnosti o vystupujících souborech najdete na A-fest.avcr.cz.

Nad Sluncem právě zaniká kometa

Pokud chcete vidět zánik komety v téměř přímém přenosu, tak si to nenechte ujít právě nyní. Ve zorném poli družice SOHO - v korónografech LASCO C2 a C3 je patrná kometa (vpravo dole), která se řítí na Slunce. Předpokádáme, že do několika hodin bude po všem. Aktuální snímky Slunce najdete v druhé polovině naší stránky.

Václav Kalaš Astronomie

Expedice 2016

Od 25. července do 7. srpna 2016 probíhá v malé vesničce Bažantnice na severu Plzeňska Letní astronomické praktikum - Expedice 2016. Akci pořádá Hvězdárna Plzeň a pozorují se zde například meteory, Slunce, planety, objekty vzdáleného vesmíru či zákryty. O dění na akci si můžete přečíst v Expedičním deníku.

Dušan Majer Astronomie

Na ISS se bude číst DNA

O tom, že je Mezinárodní vesmírná stanice nenahraditelnou vědeckou laboratoří, která nemá díky svým specifickým podmínkám konkurenci, není potřeba dlouze diskutovat. Na ISS už proběhlo mnoho experimentů z mnoha vědních oborů, ovšem věda má mnoho oborů a tak se stále ještě dočkáváme momentů, které nastávají poprvé. V době, kdy vzniká tento článek, je na cestě k ISS soukromá zásobovací loď Dragon, která na své palubě nese více než 900 kilogramů vědeckých experimentů a jedním z nich je i zařízení pro vůbec první čtení DNA ve vesmíru. Více v článku.

Novinky můžete odebírat přes RSS.

Filament na Slunci z neděle.

Sluníčko nás neustále těší svými úkazy odehrávající se ve vrstvách chromosféry. I v období minima jsou pozorovatelné drobné protuberance na jeho okrajích a filamenty.