Úvodní strana  >  Novinky

Novinky

Redakce Astro.cz Astronomie

Nad Sluncem právě zaniká kometa

Pokud chcete vidět zánik komety v téměř přímém přenosu, tak si to nenechte ujít právě nyní. Ve zorném poli družice SOHO - v korónografech LASCO C2 a C3 je patrná kometa (vpravo dole), která se řítí na Slunce. Předpokádáme, že do několika hodin bude po všem. Aktuální snímky Slunce najdete v druhé polovině naší stránky.

Václav Kalaš Astronomie

Expedice 2016

Od 25. července do 7. srpna 2016 probíhá v malé vesničce Bažantnice na severu Plzeňska Letní astronomické praktikum - Expedice 2016. Akci pořádá Hvězdárna Plzeň a pozorují se zde například meteory, Slunce, planety, objekty vzdáleného vesmíru či zákryty. O dění na akci si můžete přečíst v Expedičním deníku.

Dušan Majer Astronomie

Na ISS se bude číst DNA

O tom, že je Mezinárodní vesmírná stanice nenahraditelnou vědeckou laboratoří, která nemá díky svým specifickým podmínkám konkurenci, není potřeba dlouze diskutovat. Na ISS už proběhlo mnoho experimentů z mnoha vědních oborů, ovšem věda má mnoho oborů a tak se stále ještě dočkáváme momentů, které nastávají poprvé. V době, kdy vzniká tento článek, je na cestě k ISS soukromá zásobovací loď Dragon, která na své palubě nese více než 900 kilogramů vědeckých experimentů a jedním z nich je i zařízení pro vůbec první čtení DNA ve vesmíru. Více v článku.

Petr Sobotka Astronomie

Zemřel astronom Antonín Rükl

Ing. Antonín Rükl zemřel dnes v noci z 11. na 12. 7. náhle ve věku 84 let uprostřed několika rozdělaných projektů. Proslul zejména svým skvělým atlasem Měsíce. V roce 2004 byl zvolen čestným čenem ČAS. V roce 2012 obdržel Nušlovu cenu ČAS.

Petr Horálek Astronomie

Objednejte si knihu Nebeské perly

Knížka "Nebeské perly české a slovenské astrofotografie" s více jak stovkou překrásných vítězných snímků České astrofotografie měsíce, okořeněná poutavými doprovodnými texty, je již několik dní na světě. Více v článku. Všichni členové ČAS a autoři vítězných snímků ČAM ji mohou očekávat zdarma a další zájemci si ji mohou zakoupit přes webovou stránku Slovenské ústřední hvězdárny Hurbanovo.

Novinky můžete odebírat přes RSS.