Úvodní strana  >  Novinky  >  SOHO funguje

SOHO funguje

Jestliže jste v posledních týdnech zaznamenali nedostupnost nových fotografií ze SOHO na známém webu, je to dáno dle slov Karla Battamse tím, že NASA/Goddard z tech. důvodů nyní nezpracovává snímky z observatoře. Jak je vidět na webu helioviewer.org snímky ale k dispozici jsou. Od pondělí by měl být spuštěn náhradní archív fotek, říká Karl Battams. O dalším vývoji budeme informovat.

Štítky: SOHO

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.