Úvodní strana  >  Novinky  >  V Pardubicích se zahajuje odborné pozorování Slunce
Adam Malíř Vytisknout novinku

V Pardubicích se zahajuje odborné pozorování Slunce

Dynamičnost Slunce je stále předmětem výzkumu fyziků po celém světě. Přitom se každý může zapojit do jeho dokumentace. U nás to není jenom Sluneční oddělení AsÚ AV ČR, ale také hvězdárny, které pozorování dovedou alespoň částečně zpřístupnit široké veřejnosti. Takovým příkladem je i nově hvězdárna barona Artura Krause v Pardubicích. Více v tiskové zprávě.

Štítky: Chromosféra, Hvězdárna barona Artura Krause, Aktivita Slunce

22. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 28. 5. do 3. 6. 2018. Měsíc bude v úplňku. Večer je nad severozápadem jasná Venuše a nad jihovýchodem Jupiter. Mars a Saturn zůstávají spíše ranními planetami. ISS dostala nové zásoby prostřednictvím nákladní lodi Cygnus. SpaceX už má za sebou v květnu dva starty a třetí je nachystán na tento týden. Před 160 lety byla objevena pěkná kometa Donati (1858).

Měsíc s Jupiterem v konjunkci