Úvodní strana  >  Rady  >  Seriály  >  Dopplerův jev ve fyzice a astronomii

Dopplerův jev ve fyzice a astronomii

Existence Dopplerova jevu je známa snad každému, kdo se trochu zajímá o fyziku nebo astronomii, třebaže ve školních osnovách pro gymnázia se jako učební látka v posledních dvou desítiletích nevyskytoval. Možná méně známý je jeho přesnější matematický popis.

Zde najdete dvoudílný článek Miroslava Šulce o Dopplerovi, Dopplerově jevu a jeho významu pro praxi.

1. Dopplerův jev ve fyzice a astronomii - díl první
  2. Dopplerův jev ve fyzice a astronomii - díl druhý

Štítky: Dopplerův jev, Fyzika

16. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 16. 4. do 22. 4. 2018. Měsíc je v novu a objeví se na večerní obloze. Večer je nad západem jasná Venuše. Jupiter je vidět už po půlnoci a ráno uvidíme nejlépe Mars a Saturn. Na obloze si představíme zajímavou galaxii v souhvězdí Žirafy. Uplynulý i následující týden je plný mnoha startů raket. Namátkou vybíráme významnou vědeckou družici TESS. Před 420 lety se narodil Riccioli, autor mnoha známých pojmů na mapě Měsíce.

Farebné svetelné dráhy hviezd