Úvodní strana  >  Rady  >  Seriály  >  Dopplerův jev ve fyzice a astronomii

Dopplerův jev ve fyzice a astronomii

Existence Dopplerova jevu je známa snad každému, kdo se trochu zajímá o fyziku nebo astronomii, třebaže ve školních osnovách pro gymnázia se jako učební látka v posledních dvou desítiletích nevyskytoval. Možná méně známý je jeho přesnější matematický popis.

Zde najdete dvoudílný článek Miroslava Šulce o Dopplerovi, Dopplerově jevu a jeho významu pro praxi.

1. Dopplerův jev ve fyzice a astronomii - díl první
  2. Dopplerův jev ve fyzice a astronomii - díl druhý

Štítky: Dopplerův jev, Fyzika

46. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 11. do 19. 11. 2017. Měsíc bude v novu. Ráno nastane těsná konjunkce Venuše s Jupiterem. Saturn už je večer jen velmi nízko nad jihozápadem. První polovina noci nabízí také planety Neptun a Uran a nad ránem je vidět nad jihovýchodem také Mars. Maximum aktivity meteorického roje Leonid připadá na 17. listopad. V neděli vypuštěná nákladní loď Cygnus se má v týdnu spojit s ISS. Očekáváme start rakety Falcon 9 s tajnou družicí (mise Zuma).

Andromeda