Úvodní strana  >  Rady  >  Seriály  >  Vesmír až k vám domů

Vesmír až k vám domů

Současná výpočetní technika ve spojení s internetem přináší úžasné možnosti, jak si „přenést“ celý vesmír přímo k vám domů, na obrazovku vašeho počítače!

V třídílném seriálu Petra Komárka si nejdříve promítneme naší známou hvězdnou oblohu, dále si tak trochu zahrajeme na astronauty a podíváme se do vesmíru (a na naši Sluneční soustavu z dálky) a nakonec si představíme Zemi z jiného úhlu pohledu, než jsme běžně zvyklí.

1. Vesmír až k vám domů - díl první
  2. Vesmír až k vám domů - díl druhý
  3. Vesmír až k vám domů - díl třetí

Petr Komárek

Petr Komárek (* 5. října 1982, Pardubice, Česká republika) je popularizátorem astronomie, člen Astronomické společnosti Pardubice a od roku 2007 vedoucím Hvězdárny barona Artura Krause v Pardubicích, kde se mimo jiné věnuje se výchově mládeže v astronomických kroužcích. Jedním z jeho největších koníčků je cestování a fotografování. Účastnil se též tří expedic SAROS za úplným zatměním Slunce (do Turecka v roce 2006, Ruska v roce 2008 a Číny o rok později).

Štítky: Software, Počítačové programy, Mapa oblohy, Planetárium , Seriál

16. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 16. 4. do 22. 4. 2018. Měsíc je v novu a objeví se na večerní obloze. Večer je nad západem jasná Venuše. Jupiter je vidět už po půlnoci a ráno uvidíme nejlépe Mars a Saturn. Na obloze si představíme zajímavou galaxii v souhvězdí Žirafy. Uplynulý i následující týden je plný mnoha startů raket. Namátkou vybíráme významnou vědeckou družici TESS. Před 420 lety se narodil Riccioli, autor mnoha známých pojmů na mapě Měsíce.

Farebné svetelné dráhy hviezd