Úvodní strana  >  Rady  >  Seriály  >  Vidět Everest

Vidět Everest

Možná se teď ptáte: Co má vlastně Everest společného s astronomií? Ono popravdě nic moc. Ale když napovím, že jeho spatření bylo součástíVI. expedice SAROS za úplným zatměním Slunce do Číny v roce 2009, pak hádám, že tím získám trochu víc volnosti. A koneckonců spatřit nejvyšší horu světa má svou astronomickou podstatu. Pokud se za astronomické považuje horentní číslo její nadmořské výšky či vzdálenost od České republiky, pak jsem s tímto článkem přeci jen na správné adrese. I když přiznávám, že následující řádky budou vesměs čistě cestopisné.

1. Vidět Everest - díl první
  2. Vidět Everest - díl druhý (dokončení)

Štítky: Seriál, Everest

16. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 16. 4. do 22. 4. 2018. Měsíc je v novu a objeví se na večerní obloze. Večer je nad západem jasná Venuše. Jupiter je vidět už po půlnoci a ráno uvidíme nejlépe Mars a Saturn. Na obloze si představíme zajímavou galaxii v souhvězdí Žirafy. Uplynulý i následující týden je plný mnoha startů raket. Namátkou vybíráme významnou vědeckou družici TESS. Před 420 lety se narodil Riccioli, autor mnoha známých pojmů na mapě Měsíce.