Úvodní strana  >  Služby  >  Komiksy

Komiksy

Užij si astronomický komiks!

Dva komiksy zavedou zvídavé mladé zájemce do zákulisí jevů ve vesmíru kolem nás. První z nich odpoví na otázku "Co jsou kosmické paprsky?". Protože až 140 částic kosmických paprsků dopadá na náš stůl každou sekundu, tak už stojí za to o nich něco vědět! A ten druhý komiks? Ten vás zavede k naší mateřské hvězdě, Slunci. Věděli jste, že Slunce vyvrhuje každou sekundu 1 milión tun slunečního větru? Sluneční vítr nám může škodit, ale také nás chrání. Jak to? Stačí si pročíst komiks s názvem "Co je to sluneční vítr?" a hned budeš vědět víc!

Komiksy ke stažení

Komiksy si stáhnete kliknutím pravým tlačítkem myši na odkaz níže (zvol "Uložit odkaz jako") nebo také na obrázek pod odkazy. Jsou ve formátu PDF, takže stačí nechat vytisknout a můžete začít číst. Pěknou zábavu!

Naučný komiks Co je sluneční vítr pro děti a mládež. Autor: SCOSTEP, Marek Vandas.
Naučný komiks Co je sluneční vítr pro děti a mládež.
Autor: SCOSTEP, Marek Vandas.
Komiksy pocházejí z dílny pracovníků SCOSTEP (The Scientific Committee on Solar Terrestrial Physics, tedy v překladu Vědecký komitét pro fyziku prostředí mezi Sluncem a Zemí), a to z inicativy japonského profesora Yohsuky Kamideho ze Solar-Terrestrial Energy Laboratory v Univerzitě Nagoya. Český překlad zajistil Marek VandasAstronomického ústavu AV ČR.

Štítky: Komiks

Konjunkce nad Violkou

Konjunkce Měsíce a Venuše nastala za dne 16.6.2018 v 15:09 s úhlovou vzdáleností 2,8st.. Zde je zachycena v noci s úhlovou vzdáleností 5st. Na snímku je skalní město Vozka a v popření je Violka žlutá sudetská. Foceno od Vřesové studánky v Jeseníkách.