Úvodní strana  >  Společnost  >  100 let České astronomické společnosti  >  Upomínkové předměty ke 100. výročí ČAS

Upomínkové předměty ke 100. výročí ČAS

Česká astronomická společnost připravila ve spolupráci s partnery řadu upomínkových předmětů, pamětních minci a známku. Upomínkové předměty budou k prodeji na e-shopu, který bude v nejbližší době spuštěn. Oficiální stříbrnou pamětní minci v nominální hodnotě 200 Kč vydá Česká národní banka. Pro nadšené sběratele je tu pak poštovní známka, kterou v nominální hodnotě 16 Kč vydá Česká pošta.

Pamětní mince

Rub pamětní mince ČNB ke 100 letům ČAS Autor: Česká národní banka
Rub pamětní mince ČNB ke 100 letům ČAS
Autor: Česká národní banka
Česká národní banka vydá ke 100. výročí České astronomické společnosti oficiální stříbrnou pamětní minci v nominální hodnotě 200 Kč. Mince bude vydaná ve špičkové kvalitě (leštěný povrch) a její prodejní cena se bude pohybovat okolo 500,- Kč dle hodnoty stříbra v době emise. Pro ilustraci si můžete prohlédnout již vydané mince ČNB.

Vydání mince je nyní pevně ukotveno v emisním plánu ČNB na 8. 12. 2017. V tuto chvíli byl již vybrán vítězný návrh a mince se připravuje k realizaci. Česká astronomická společnost měla v Komisi pro posuzování návrhů svého zástupce, a tak se můžete těšit na pěknou a hodnotnou připomínku tohoto významného výročí!

Štítky: 100 let ČAS

Kometa C/2015 V2 (Johnson)

Kometa se nacházela nedaleko hvězdy tau v souhvězdí Herkula a byla téměř v zastávce s pohybem menším než 0.1 obloukové vteřiny za minutu. Lehce rušila vysoká oblačnost.