Historie

VV ČAS na základě článku 19 Jednacího a organizačního řádu ČAS zřídil odbornou skupinu zaměřenou na historii astronomie. Vedením pověřil Vojtěcha Sedláčka. První pracovní setkání skupiny se uskutečnilo 25. března 2014 v zasedačce Astronomického ústavu AV ČR.

Členové se budou podílet např. na inventarizaci podkladů týkajících se historie ČASu (archiv Ondřejov, Bečváry, akademie, planetárium), historie vzniku prvních hvězdáren v Čechách. Dále jde o návrhy historických témat k propagaci a popularizaci astronomie (spolupráce s Keplerovým muzeem, NTM, astronomickou olympiádou).

Celkem se ke skupině evidovalo 33 členů.

Štítky: Historie, ČAS

Vycházející Orion.

Orion vycházející nad noční Vltavou. Nikon d750 + Irix 15mm na Star Advenurer montáži. Nejdříve nafocen spodek, pak jsem sundal fotoaparát, nasadil montáž a nafotil oblohu.