Úvodní strana  >  Společnost  >  Uspořádání společnosti  >  Pobočky  >  Jihočeská pobočka

Jihočeská pobočka

Informace
Sídlo: České Budějovice
příspěvek 100 Kč (snížený 50 Kč)
min. věk: 15 let, vyjímečně i méně
e-mail martin.kakona@gmail.com
www jihocas.astro.cz
Volby
výbor Ing. Martin Kákona (předseda), Ing. Jana Tichá (čestná místopředsedkyně), Bohumír Kratoška (hospodář), Roman Dvořák, Bc. Josef Szylar, Mgr. Jana Jirků, Vlastislav Feik.
minulé volby 9.12.2013
příští volby 2016
volební období 3 roky
Časopis
název JihoČAS
cena 0 (v rámci příspěvku pobočky)
periodicita nepravidelný, obvykle 4x za rok
objednat pro členy pobočky
podmínky zasílání členství v pobočce
www www.jihocas.czcategory/domu/aktuality/category/archiv/

Členové pobočky bez nároku na odměnu zajišťují provoz hvězdáren Jindřichův Hradec a Sezimovo Ústí. Jednotlivci jsou zapojeni do různých pozorovacích programů, jako například pozorování aktivity Slunce a různých radioastronomických pozorování. Členy spojuje zpravodaj JihoČAS a pozorování jsou organizována přes web www.astrozor.cz.

Štítky: Česká astronomická společnost

46. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 11. do 19. 11. 2017. Měsíc bude v novu. Ráno nastane těsná konjunkce Venuše s Jupiterem. Saturn už je večer jen velmi nízko nad jihozápadem. První polovina noci nabízí také planety Neptun a Uran a nad ránem je vidět nad jihovýchodem také Mars. Maximum aktivity meteorického roje Leonid připadá na 17. listopad. V neděli vypuštěná nákladní loď Cygnus se má v týdnu spojit s ISS. Očekáváme start rakety Falcon 9 s tajnou družicí (mise Zuma).

Pozoruhodná planetární mlhovina v Lištičce.

Tato mlhovina (Činka) je kromě svého krásného vzhledu originální také svým tvarem. Podle některých studií by centrální hvězda (jinak namodralý trpaslík, který je pozorovatelný na snímku) mohla být součástí dvojhvězdy. Na noční obloze je absolutně nejfotografovanější planetární mlhovinou, jež zabírá zhruba 15 úhlových minut a má průměr 2.5 ly!