Úvodní strana  >  Společnost  >  Uspořádání společnosti  >  Pobočky  >  Valašská astronomická společnost

Valašská astronomická společnost

Informace
Sídlo: Hvězdárna Valašské Meziříčí, Vsetínská 78, 757 01 Valašské Meziříčí
příspěvek Klasické členství: 200 Kč / elektronické: 80 Kč
min. věk: neomezeno
e-mail asistentka@astrovm.cz
www vas.astrovm.cz
Volby
rada Libor Lenža (předseda), Jiří Srba, Luboš Valenta.
minulé volby listopad 2011
příští volby 2014
volební období 3 roky

Valašská astronomická společnost (VAS) vznikla jako občanské sdružení v roce 1996. Ve své činnosti se řídí stanovami a plánem činnosti, přijatým na jednotlivých sněmech VAS, které se konají jednou za 3 roky, vždy koncem listopadu při příležitosti pořádání kosmonautického semináře.

Od roku 2008 je VAS kolektivním členem se statutem pobočky ČAS.

Podle svých možností VAS spolupracuje na některých aktivitách s Hvězdárnou Valašské Meziříčí (např. Podzimní putování Valašskem, víkendové semináře apod. ). O akcích hvězdárny jsou členové VAS informováni prostřednictvím měsíčního programového letáčku, nebo se mohou aktuální informace dozvědět na internetových stránkách Hvězdárny Valašské Meziříčí. Kromě měsíčního letáčku je v průběhu roku vydáván pro členy VAS minimálně jeden "Zpravodaj“ Valašské astronomické společnosti. Ten obsahuje další informace o činnosti VAS a především další informace o novinkách z astronomie a kosmonautiky, které se nevejdou do měsíčních letáčků.

Hlavním úkolem VAS je poskytovat svým členům informace, o které mají zájem, informovat je o akcích, které pořádá Hvězdárna Valašské Meziříčí a poskytnout jim prostor ke vzájemnému setkávání a společnému strávení volného času. Mezi další výhody členů VAS patří například volný vstup (neplatí vstupné) na většinu akcí Hvězdárny Valašské Meziříčí.

Štítky: Česká astronomická společnost, Valašská astronomická společnost