Úvodní strana  >  Společnost  >  Uspořádání společnosti  >  Sekce  >  Amatérská prohlídka oblohy

Amatérská prohlídka oblohy

Informace
Sídlo: Petr Scheirich, Amatérská prohlídka oblohy, Fričova 298, 251 65, Ondřejov
příspěvek 50 Kč
min. věk: dle stanov ČAS
e-mail apo@astronomie.cz
www www.astronomie.cz, twitter.com/astronomiecz, facebook.com/astronomiecz
Volby
výbor Mgr. Petr Scheirich, PhD. (předseda a hospodář), Marek Kolasa (místopředseda), RNDr. Jana Švandová, PhD, Robert Kratochvíl.
minulé volby 24. října 2015
příští volby 2018
volební období 3 roky
Časopis
název Bílý trpaslík
cena členové dostávají zdarma
periodicita cca 6x ročně (nebo více dle potřeby)
objednat členství v sekci
podmínky zasílání
www

Co nabízíme?

Možnost stát se součástí skupiny lidí, jejichž společným koníčkem (někdy navíc i povoláním) je astronomie a pozorování krás noční nebo denní oblohy. Pořádáme pravidelné semináře a spolupořádáme Astronomickou expedici v Úpici (letní škola astronomie pro mladé lidi). Vydáváme vlastní zpravodaj Bílý trpaslík, který vychází několikrát do roka a najdete v něm důležité informace ze sekce. Do zpravodaje mají všichni členové možnost přispívat. Členům je také k dispozici e-mailová schránka s atraktivní adresou „něco“@astronomie.cz, prostor pro webové stránky nebo projekt na téže adrese. Na adrese www.astronomie.cz provozujeme vlastní webové stránky s informacemi z astronomie a příbuzných oborů, které jsou k dispozici i široké veřejnosti. Také publikujeme informace pomocí dnes populárních sítí Facebook, Twitter či rychlých zpráv tzv. APOalertů. Členové sekce mohou získat i publikace, na kterých se podílejí naši aktivní členové. Nabízíme i zápůjčky pozorovací techniky.

Štítky: Česká astronomická společnost

16. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 16. 4. do 22. 4. 2018. Měsíc je v novu a objeví se na večerní obloze. Večer je nad západem jasná Venuše. Jupiter je vidět už po půlnoci a ráno uvidíme nejlépe Mars a Saturn. Na obloze si představíme zajímavou galaxii v souhvězdí Žirafy. Uplynulý i následující týden je plný mnoha startů raket. Namátkou vybíráme významnou vědeckou družici TESS. Před 420 lety se narodil Riccioli, autor mnoha známých pojmů na mapě Měsíce.