Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. leden 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. leden 2018

Start a přistání

Uznání a copyright: John Kraus

Kompozitní obraz ze tří postupných expozic sleduje z pláže vesmírného pobřeží na planetě Zemi na noční obloze 7. ledna start rakety Falcon 9 a přistání jejího prvního stupně. Ta jasná čára nejvíce vlevo znamená start ze základny leteckých sil na mysu Canaveral a sleduje počáteční fázi letu rakety. Viditelný háček nahoru značí začátek návratu prvního stupně na jeho sestupné dráze s "návratovým zážehem" u vrcholu oblouku, zatímco se oddělil druhý stupeň a pokračuje na oběžnou dráhu. Jasná čára, která ukazuje brzdění a klesání na mys se vracejícího prvního stupně, je díky perspektivě vidět nad startovacím obloukem. Čára na obzoru uprostřed je 17 sekundový zážeh závěrečného zpomalení prvního stupně před úspěšným vertikálním přistáním v přistávací zóně LZ-1, asi 8 minut po startu. Hvězdy v pozadí zanechaly při efektivních dlouhých expozičních časech na noční obloze otáčející se planety krátké stopy.

Štítky: Raketa, Falcon 9