Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  31. květen 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 31. květen 2018

NGC 6744 podrobně

Uznání: NASA, ESA, and the LEGUS team

Krásná spirální galaxie NGC 6744 měří téměř 175 000 světelných let, takže je větší než naše vlastní Mléčná dráha. Nachází se zhruba 30 miliónů světelných let daleko v jižních souhvězdí Páva (Pavo) a její galaktický disk je vůči nám skloněn. Tento detailní snímek nedalekého vesmírného ostrova z Hubbla zabírá přes centrální oblasti NGC 6744 asi 24 000 světelných let a kombinuje obrazová data ve viditelném a ultrafialovém světle. Obřímu žlutému jádru této galaxie ve viditelném světle dominují staré, chladné hvězdy. Kolem jádra jsou ve vnitřních ramenech růžové hvězdotvorné oblasti a mladé hvězdokupy. Mladé hvězdokupy jsou jasné v ultrafialových vlnových délkách a jsou vidět v modrých a fialových barvách.

Štítky: Ngc6744, Spirální galaxie, Ultrafialový, Star-formation