Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. srpen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. srpen 2016

Západ Země z Lunar Orbiteru

Uznání: NASA / Lunar Orbiter Image Recovery Project

Nedávno 10. srpna bylo 50. výročí startu družice Lunar Orbiter 1. Byl to první z pěti Lunar Orbiterů určených k fotografování povrchu Měsíce a pomoci s výběrem budoucích míst k přistání. Kamera družice pořídila právě tato data použitá v restaurované verzi s vysokým rozlišením historicky prvního snímku Země od Měsíce 23. srpna 1966 při 16. lunárním oběhu. Z perspektivy družice je vidět, jak Země zapadá za drsným lunárním obzorem a téměř se nad ním vznáší. O dva roky později pořídila posádka Apolla 8 slavnější pohled v barvě: Východ Země z lunární orbity.

Štítky: Země, Lunar orbiter, Měsíc, 50. výročí

34. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 22. 8. do 28. 8. 2016. Měsíc bude v poslední čtvrti. Pozor po západu Slunce na Venuši a Jupiter. Blíží se k sobě a dojde k velmi těsné konjunkci. Večer na jihozápadě jsou nízko nad obzorem také Mars a Saturn, Rudá planeta je tento týden nejblíže červenému obru Antaresovi. Viditelnost Neptunu a Uranu už se zlepšila tak, že jsou vidět téměř celou noc. Mezinárodní vesmírná stanice se dočkala nového dokovacího adaptéru a občas se pozorovateli může mihnout před Sluncem.

Saturn ... Pokud ne nejkrásnější, tedy bezpochyby jedna z nejkrásnějších planet Sluneční soustavy. Po Jupiteru druhá největší, šestá, co do vzdálenosti od Slunce. Pozorovali ji již starověcí astronomové a tak budeme jen těžko pátrat po jejím objeviteli. Pojmenován je po římském bohu Saturnovi, jež