Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  31. srpen 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 31. srpen 2015

Pluto ve vylepšených barvách

Uznání: NASA, Johns Hopkins Univ./APL, Southwest Research Inst.

Pluto je barevnější, než bychom viděli. Údaje o barvách a snímky nejslavnější trpasličí planety ve Sluneční soustavě, které pořídila kosmická sonda New Horizons při svém průletu v červenci, byly digitálně sestaveny, takže vznikl vylepšený pohled na tento starý svět s nečekaně mladým povrchem. Snímek ve vylepšených barvách není jen estetický, ale i vědecky užitečný, jelikož činí povrchové oblasti s různým chemickým složením vizuálně odlišné. Například, světlá srdcovitá oblast Tombaugh Regio vpravo dole je zřetelně rozdělená do dvou částí, které se geologicky liší, přičemž levý lalok Sputnik Planum se jeví neobvykle hladký. New Horizons nyní pokračuje za Plutem, nadále odesílá snímky a další údaje a brzy bude nasměrován k průletu kolem planetky 2014 MU69 v lednu 2019.

Snímky Pluta se stručným vysvětlením: Hledání Pluta v APODu.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Pluto, New horizons, Color

36. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 31. 8. do 6. 9. 2015. Měsíc bude v poslední čtvrti, čeká nás několik zákrytů včetně jasného Aldebaranu. Na večerní obloze je nízko nad obzorem Saturn. Ráno je vidět Venuše a Mars. Aktivita Slunce byla zvýšená. Vesmírná stanice je v permanenci. Po nákladní HTV-5 se nyní chystá Sojuz TMA-18M s tříčlennou posádkou.

Pluto