Úvodní strana  >  Rady

Rady

Vítejte na poradním rozcestníku astro.cz. Pokud zde nenaleznete odpověď na váš dotaz, vyzkoušejte vyhledávání na našich stránkách, nebo napište dotaz na info@astro.cz.

Pozorování oblohy

Astrofotografie

Světelné znečištění

Astronomické bludy

Seriálové články

Astronomie v Česku

Ostatní

Roman Dvořák

Roman Dvořák (*1997) je v současné době student českobudějovického gymnázia. Maturovat by měl na jaře 2017 a následně by chtěl studovat VŠ s technickým zaměřením. Astronomií a různými technickými obory se zajímá od malička. Ve volném čase pomáhá s údržbou detekčních stanic sítě Bolidozor a vyvíjí software pro řízení autonomních dalekohledů a observatoří.

Štítky: Astrofotografie , Rady, Dalekohled

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.