Úvodní strana  >  Služby

Služby

Česká astronomická společnost poskytuje (nejen) prostřednictvím serveru Astro.cz informace pro širokou veřejnost, zejména o dění na obloze, ve vesmíru či v kosmonautice. Mimoto ale nabízí i další služby a zajímavé nabídky pro všechny cílové skupiny včetně médií. Co tedy můžete ve službách ČAS hledat?

Tisková prohlášení »
Zevrubné texty o mimořádných nebeských úkazech, aktualitách v kosmonautice, mimořádných objevech (nejen) českými vědci a významných událostech České astronomické společnosti. Tisková prohlášení jsou vydávána na Astro.cz jako články, v elektronické formě ukládány do archivu a rozesílány všem zájemcům z řad médií. Více informací poskytne tiskový tajemník České astronomické společnosti, Pavel Suchan (suchan@astro.cz, 737 322 815).

Rychlé a přehledné informace o dění na obloze, v kosmonautice, české či zahraniční astronomii i České astronomické společnosti. Tiskovými zprávami jsou rovněž šířeny informace o vítězných snímcích České astrofotografie měsíce. Tiskové zprávy jsou vydávány na Astro.cz jako články, v elektronické formě ukládány do archivu a rozesílány všem zájemcům z řad médií. Více informací poskytne tiskový tajemník České astronomické společnosti, Pavel Suchan (suchan@astro.cz, 737 322 815).

Rozsáhlé rady »
Jak začít s astronomií? Jaký dalekohled si koupit? Jak fotografovat hvězdné nebe? Zdaleka nejen s tím poradíme jak internetovým rádcem, tak i individuální korespondencí přes info@astro.cz. Vše zdarma a zpravidla rychle! Pakliže Vás tíží závažnější problém a myslíte si, že by Vám mohla být nápomocná Česká astronomická společnost jako sdružení, kontaktujte přímo Výkonný výbor ČAS.

Stáhněte si pexeso »
V rámci Noci vědců 2011 Česká astronomická společnost přinesla všem hravým nadšencům krásné barevné pexeso, vytvořené z nejkrásnějších snímků zaslaných do České astrofotografie měsíce. Toto pexeso je volně ke stažení. Vhodné jako dárek i pro poučení.

Stáhněte si naučné komiksy »
V roce 2016 přeložil Marek Vandas, pracovník Astronomického ústavu AV ČR, komiksy pro děti a mládež z dílny pracovníků SCOSTEP (The Scientific Committee on Solar Terrestrial Physics, tedy v překladu Vědecký komitét pro fyziku prostředí mezi Sluncem a Zemí), a to z inicativy japonského profesora Yohsuky Kamideho ze Solar-Terrestrial Energy Laboratory v Univerzitě Nagoya.

Keplerovo muzeum »
Muzeum vzniklo v Mezinárodním roce astronomie 2009 díky porozumění majitelky domu paní Jitky Steinwaldové a s podporou České astronomické společnosti (odborná a organizační podpora), Magistrátu hl. města Prahy (finanční podpora) a Agentury ProVás.

Kosmické rozhledy »
Pro členy ČAS je rovněž zdarma vydáván tento časopis, který je opředen bohatou historií napříč existence ČAS. Najdete v něm aktuální informace o děni v České astronomické společnosti včetně novinek v jednotlivých sekcích. Členové ČAS jej dostávají jako přílohu časopisu Astropis. Samostatně je časopis neprodejný.

NASA TV a další videa »
Rádi sledujete videa? Prostřednictvím odkazů na jednotlivé kanály televize NASA můžeš sledovat živě informace z dění a především americké kosmonautiky. Mimo NASA TV shlédněte rovněž videa ČAS a dalších institucí.

Štítky: Služby

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.