Úvodní strana  >  Služby

Služby

Česká astronomická společnost poskytuje (nejen) prostřednictvím serveru Astro.cz informace pro širokou veřejnost, zejména o dění na obloze, ve vesmíru či v kosmonautice. Mimoto ale nabízí i další služby a zajímavé nabídky pro všechny cílové skupiny včetně médií. Co tedy můžete ve službách ČAS hledat?

Tisková prohlášení »
Zevrubné texty o mimořádných nebeských úkazech, aktualitách v kosmonautice, mimořádných objevech (nejen) českými vědci a významných událostech České astronomické společnosti. Tisková prohlášení jsou vydávána na Astro.cz jako články, v elektronické formě ukládány do archivu a rozesílány všem zájemcům z řad médií. Více informací poskytne tiskový tajemník České astronomické společnosti, Pavel Suchan (suchan@astro.cz, 737 322 815).

Rychlé a přehledné informace o dění na obloze, v kosmonautice, české či zahraniční astronomii i České astronomické společnosti. Tiskovými zprávami jsou rovněž šířeny informace o vítězných snímcích České astrofotografie měsíce. Tiskové zprávy jsou vydávány na Astro.cz jako články, v elektronické formě ukládány do archivu a rozesílány všem zájemcům z řad médií. Více informací poskytne tiskový tajemník České astronomické společnosti, Pavel Suchan (suchan@astro.cz, 737 322 815).

Rozsáhlé rady »
Jak začít s astronomií? Jaký dalekohled si koupit? Jak fotografovat hvězdné nebe? Zdaleka nejen s tím poradíme jak internetovým rádcem, tak i individuální korespondencí přes info@astro.cz. Vše zdarma a zpravidla rychle! Pakliže Vás tíží závažnější problém a myslíte si, že by Vám mohla být nápomocná Česká astronomická společnost jako sdružení, kontaktujte přímo Výkonný výbor ČAS.

Stáhněte si pexeso »
V rámci Noci vědců 2011 Česká astronomická společnost přinesla všem hravým nadšencům krásné barevné pexeso, vytvořené z nejkrásnějších snímků zaslaných do České astrofotografie měsíce. Toto pexeso je volně ke stažení. Vhodné jako dárek i pro poučení.

Stáhněte si naučné komiksy »
V roce 2016 přeložil Marek Vandas, pracovník Astronomického ústavu AV ČR, komiksy pro děti a mládež z dílny pracovníků SCOSTEP (The Scientific Committee on Solar Terrestrial Physics, tedy v překladu Vědecký komitét pro fyziku prostředí mezi Sluncem a Zemí), a to z inicativy japonského profesora Yohsuky Kamideho ze Solar-Terrestrial Energy Laboratory v Univerzitě Nagoya.

Keplerovo muzeum »
Muzeum vzniklo v Mezinárodním roce astronomie 2009 díky porozumění majitelky domu paní Jitky Steinwaldové a s podporou České astronomické společnosti (odborná a organizační podpora), Magistrátu hl. města Prahy (finanční podpora) a Agentury ProVás.

Kosmické rozhledy »
Pro členy ČAS je rovněž zdarma vydáván tento časopis, který je opředen bohatou historií napříč existence ČAS. Najdete v něm aktuální informace o děni v České astronomické společnosti včetně novinek v jednotlivých sekcích. Členové ČAS jej dostávají jako přílohu časopisu Astropis. Samostatně je časopis neprodejný.

NASA TV a další videa »
Rádi sledujete videa? Prostřednictvím odkazů na jednotlivé kanály televize NASA můžeš sledovat živě informace z dění a především americké kosmonautiky. Mimo NASA TV shlédněte rovněž videa ČAS a dalších institucí.

Štítky: Služby

46. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 11. do 19. 11. 2017. Měsíc bude v novu. Ráno nastane těsná konjunkce Venuše s Jupiterem. Saturn už je večer jen velmi nízko nad jihozápadem. První polovina noci nabízí také planety Neptun a Uran a nad ránem je vidět nad jihovýchodem také Mars. Maximum aktivity meteorického roje Leonid připadá na 17. listopad. V neděli vypuštěná nákladní loď Cygnus se má v týdnu spojit s ISS. Očekáváme start rakety Falcon 9 s tajnou družicí (mise Zuma).

Pozoruhodná planetární mlhovina v Lištičce.

Tato mlhovina (Činka) je kromě svého krásného vzhledu originální také svým tvarem. Podle některých studií by centrální hvězda (jinak namodralý trpaslík, který je pozorovatelný na snímku) mohla být součástí dvojhvězdy. Na noční obloze je absolutně nejfotografovanější planetární mlhovinou, jež zabírá zhruba 15 úhlových minut a má průměr 2.5 ly!