Úvodní strana  >  Kontakty

Kontakty

Server www.astro.cz je centrálním webem České astronomické společnosti. V provozu je již od roku 1995 a v současnosti dosahuje jeho návštěvnost okolo 4 500 přístupů denně. Každý den přináší astro.cz aktuální informace z astronomie a kosmonautiky, prezentuje činnost poboček a sekcí ČAS a podobně. Níže jsou kontakty nejen na Českou astronomickou společnost, ale rovněž na členy redakce a spolupracovníky, kteří se podílí na chodu webu.

Adresa: Česká astronomická společnost

Spolupracovníci

• Pavel Suchan
  • tiskový tajemník ČAS
    Kontakt: suchan@astro.cz
    Funkce: příprava tiskových zpráv a prohlášení, kontakt s médii, kontakt mezi Astro.cz a VV ČAS, propagace činnosti Astronomického ústavu AV ČR
  • Jiří Srba - tiskové zprávy Evropské jižní observatoře
  • Ostatní autoři - všichni autoři a výpis jejich publikovaných textů na webu

Provoz serveru

Server České astronomické společnosti je v provozu od 15. května 1995.

• 21. prosince 2013 – přesun serveru do Ondřejova
  • Květen 2004 – upgrade serveru.
  • Listopad 2000 – Zahájen provoz na samostatném serveru darovaném firmou Moravské přístroje. Server je i nadále umístěn v prostorách fakulty technologické ve Zlíně a je připojen k akademické síti národního výzkumu TEN. Zřízen virtuální server svetlo.astro.cz. Zřízen (přestěhován) virtuální server planetky.astro.cz
  • 18.února 1997 – zřízen virtuální server Apache, později byl doplněn modulem pro kódování češtiny mod_czech od firmy Intersoft.
  • 15. května 1995 – zahájen provoz serveru. Prostor sdílen s fakultním serverem (PC 486, Linux, httpd CERN, ISP CESNET). Operačním systémem je Linux. Doménové jméno je pouhým aliasem, data jsou v adresáři astro/. Nutno zadávat URL "/astro.html"

Bannery astro.cz pro váš web

88x31 px

Česká astronomická společnost - www.astro.cz

88x31 px negativní Česká astronomická společnost - www.astro.cz
460 x 82 px Česká astronomická společnost - www.astro.cz
460 x 82 px negativní Česká astronomická společnost - www.astro.cz

velké poděkování

Astronomickému ústavu Akademie věd za to, že většina serverů České astronomické společnosti může hostovat v jeho prostorách.

Firmě Portál s.r.o., za to, že nám věnovala jeden ze svých serverů.

Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně za to, že jeden z používaných serverů hostuje v jejích prostorách.

Štítky: Kontakt

Kométa C/2022 E3 (ZTF)

Nie veľmi vydarený stack kométy a hviezd. Vybavenie: EQ5Pro, podomácky vyrobený newton 100/500, GSO 2" komakorektor, QHY 8L-C, SVbony UV/IR cut, guiding QHY5L-II-C, SVbony guidescope 240mm. Software: NINA, DSS, Siril, Starnet++, Adobe photoshop 200x60 sec. Lights gain5, offset115 pri -10°C, master bias, 60 flats, master darks.