Úvodní strana  >  Služby

Služby

Česká astronomická společnost poskytuje (nejen) prostřednictvím serveru Astro.cz informace pro širokou veřejnost, zejména o dění na obloze, ve vesmíru či v kosmonautice. Mimoto ale nabízí i další služby a zajímavé nabídky pro všechny cílové skupiny včetně médií. Co tedy můžete ve službách ČAS hledat?

Tisková prohlášení »
Zevrubné texty o mimořádných nebeských úkazech, aktualitách v kosmonautice, mimořádných objevech (nejen) českými vědci a významných událostech České astronomické společnosti. Tisková prohlášení jsou vydávána na Astro.cz jako články, v elektronické formě ukládány do archivu a rozesílány všem zájemcům z řad médií. Více informací poskytne tiskový tajemník České astronomické společnosti, Pavel Suchan (suchan@astro.cz, 737 322 815).

Rychlé a přehledné informace o dění na obloze, v kosmonautice, české či zahraniční astronomii i České astronomické společnosti. Tiskovými zprávami jsou rovněž šířeny informace o vítězných snímcích České astrofotografie měsíce. Tiskové zprávy jsou vydávány na Astro.cz jako články, v elektronické formě ukládány do archivu a rozesílány všem zájemcům z řad médií. Více informací poskytne tiskový tajemník České astronomické společnosti, Pavel Suchan (suchan@astro.cz, 737 322 815).

Rozsáhlé rady »
Jak začít s astronomií? Jaký dalekohled si koupit? Jak fotografovat hvězdné nebe? Zdaleka nejen s tím poradíme jak internetovým rádcem, tak i individuální korespondencí přes info@astro.cz. Vše zdarma a zpravidla rychle! Pakliže Vás tíží závažnější problém a myslíte si, že by Vám mohla být nápomocná Česká astronomická společnost jako sdružení, kontaktujte přímo Výkonný výbor ČAS.

Stáhněte si pexeso »
V rámci Noci vědců 2011 Česká astronomická společnost přinesla všem hravým nadšencům krásné barevné pexeso, vytvořené z nejkrásnějších snímků zaslaných do České astrofotografie měsíce. Toto pexeso je volně ke stažení. Vhodné jako dárek i pro poučení.

Stáhněte si naučné komiksy »
V roce 2016 přeložil Marek Vandas, pracovník Astronomického ústavu AV ČR, komiksy pro děti a mládež z dílny pracovníků SCOSTEP (The Scientific Committee on Solar Terrestrial Physics, tedy v překladu Vědecký komitét pro fyziku prostředí mezi Sluncem a Zemí), a to z inicativy japonského profesora Yohsuky Kamideho ze Solar-Terrestrial Energy Laboratory v Univerzitě Nagoya.

Keplerovo muzeum »
Muzeum vzniklo v Mezinárodním roce astronomie 2009 díky porozumění majitelky domu paní Jitky Steinwaldové a s podporou České astronomické společnosti (odborná a organizační podpora), Magistrátu hl. města Prahy (finanční podpora) a Agentury ProVás.

Kosmické rozhledy »
Pro členy ČAS je rovněž zdarma vydáván tento časopis, který je opředen bohatou historií napříč existence ČAS. Najdete v něm aktuální informace o děni v České astronomické společnosti včetně novinek v jednotlivých sekcích. Členové ČAS jej dostávají jako přílohu časopisu Astropis. Samostatně je časopis neprodejný.

NASA TV a další videa »
Rádi sledujete videa? Prostřednictvím odkazů na jednotlivé kanály televize NASA můžeš sledovat živě informace z dění a především americké kosmonautiky. Mimo NASA TV shlédněte rovněž videa ČAS a dalších institucí.

Štítky: Služby