Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. duben 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. duben 2019

Mléčná dráha za severního jara

Uznání a copyright: Taha Ghouchkanlu (TWAN)

Pohlednice z planety Země, pohled na jarní noční oblohu přes jezero Alandan v pohoří Alborz. Snímek byl pořízen po místní půlnoci 17. dubna a nad jihovýchodním obzorem vychází centrální Mléčná dráha. Svítivé stopy hvězd a mlhovin podél roviny naší Galaxie se odrážejí v jezeře jako v zrcadle. To nejjasnější světlo na nebi, které se zamíchalo do difúzního galaktického hvězdného světla, je planeta Jupiter. O něco níže vlevo je těsně nad horami o něco slabší Saturn. Stejně jako jaro přineslo stromům listí a severní noci galaktický střed, tak také dalo hlas žábám, jejichž melodie byla slyšet přes klidné vody.

1. NASA: Picture Earth for Earth Day 2019
  2. Instagram.com: Taha Ghouchkanlu: Taken after midnight, this dramatic spring #nightscape shows luminous #milkyway rise over #Alandan #lake located middle of #Alborz…
  3. APOD: 2018-10-06 Polární záře z pohledu žáby

Štítky: Mléčná dráha, Žáby, Skyscape, Reflection

16. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 4. do 21. 4. 2019. Měsíc bude v úplňku. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Slunce stále zdobí větší skvrna. Astronomové publikovali první snímek černé díry, který zároveň potvrzuje teorii. Izraelská sonda Beresheet sice nezvládla přistání, ale úspěch podnítil plány na misi nové sondy. Falcon Heavy vykonal perfektní první komerční start. ESA přiblížila možnosti dalšího postupu krtka sondy InSight. Před pěti roky skončila dopadem na Měsíc mise sondy LADEE.