Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. červen 2022

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. červen 2022

Planety Sluneční soustavy

Uznání a copyright: Antonio Canaveras, Chiara Tronci, Giovanni Esposito, Giuseppe Conzo, Luciana Guariglia, (Gruppo Astrofili Palidoro)

Pro zachycení tohoto atmosférického předúsvitového nebe byly zkombinovány simultánní snímky ze čtyř kamer. Kooperativní astropanoráma zachycuje všechny planety Sluneční soustavy těsně před východem Slunce 24. června. Toho mlhavého rána se nejvnitřnější planeta Merkur nacházela blízko obzoru, ale byla vidět jen na pozadí svítání vlevo pod brilantní Venuší. Další očima viditelné jasné planety Mars, Jupiter a Saturn jsou blízko ekliptiky spolu s ubývajícím srpkem Měsíce a na širokoúhlém záběru tvoří oblouk nahoru a doprava. Ke spatření mnohem slabších planet Uranu a Neptunu by byl třeba triedr, i když se na obloze rovněž nacházejí podél ekliptiky. V popředí jsou vykopávky ve starověké římské vile poblíž Marina di San Nicola v Itálii na planetě Zemi.

1. Facebook: Gruppo Astrofili Palidoro: Ladispoli, Italy · Allineamento di pianeti del 24 giugno 2022
  2. NASA: Solar System Exploration
  3. EarthSky.org: July 2021 Guide To Visible Planets
  4. NASA: Earth Observatory Blogs

Štítky: Seřazení planet, Sluneční soustava

25. vesmírný týden 2022

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 20. 6. do 26. 6. 2022. Nastává letní slunovrat, začíná astronomické léto. Měsíc bude v poslední čtvrti. Ráno můžeme vidět všechny okem viditelné planety v pořadí, jak jdou od Slunce. Mezinárodní vesmírná stanice vykonává své přelety přes Slunce i Měsíc. Kometa C/2017 K2 (PanSTARRS) prochází kolem hvězdokupy IC 4665. Uskutečnily se tři starty Falconu 9 ve dvou dnech. Očekáváme také start rakety Ariane 5 a možná i Electronu s technologickou družicí na dráhu kolem Měsíce. Před 100 lety se narodil britský astronom zabývající se Měsícem Ewen Whitaker a 95 let uplynulo od narození známého amatérského objevitele komet Williama Bradfielda.

M 101,JEDNA SNIMKA