Úvodní strana  >  Rady  >  Zajímavé odkazy  >  Astronomie v českých sdělovacích prostředcích

Astronomie v českých sdělovacích prostředcích

Na těchto stránkách najdeš informace o sdělovacích prostředcích, ve kterých se alespoň občas objevuje astronomie nebo kosmonautika. Pokud víš o sdělovacích prostředcích, které zde nejsou uvedeny, kontaktuj nás na: info@astro.cz.

Časopisy

• Astropis
    Časopis pro příznivce astronomie, dostávají ho členové ČAS
  • Povětroň
    Časopis vydávaný Astronomickou společností Hradec Králové
  • 21. století
    V téměř každém čísle alespoň jeden článek z astronomie nebo kosmonautiky
  • Časopis VTM
    Občas články z astronomie a kosmonautiky
  • Letectví a kosmonautika
    Články z oblasti kosmonautiky
  • National Geographic
    Prestižní časopis o dění na naší planetě, občas je tu i astronomie

Další informace o astronomických časopisech najdeš na samostatné stránce.

Televize

• TV Noe
    Satelitní televize, kterou lze sledovat i prostřednictvím internetu nabízí jako jediná v ČR pořad zcela věnovaný astronomii. Jeho název je Hlubinami vesmíru a vysílá se jednou měsíčně + v několika reprízách.
  • Česká televize
    Nabízí dva týdenní pořady o vědě, které se občas věnují astronomii. Pořad Planeta věda vysílá ČT24 každou neděli v 18:33 (informace, archív pořadu). Pořad Prizma si můžete naladit na ČT24 v sobotu v 18:31 (informace, archív pořadu).
  • Prima ZOOM
    Odnož televize Prima nabízející mnoho novodobých dokumentárních filmu a cyklů včetně těch astronomických. Na webu televize naleznete i pěkné astronomické články, někdy psané přímo českými astronomy.

Internetové servery (zpravodajské)

• Technet.idnes.cz
    Astronomie a kosmonautika se zde vyskytuje v rubrice
  • Aktualne.cz
    Oddíl "Věda"
  • National Geographic
    Stránky české verze časopisu mají část, věnovanou vědě a vesmíru
  • Osel.cz
    Web je věnován vědě a technice, obsahuje řadu astronomických článků

Internetové servery (astronomické a kosmonautické)

• Astro.cz
    Náš server není nutné blíže představovat. Počtem článků a návštěvností se jedná o nejúspěšnější web o astronomii v ČR
  • IAN
    Instantní astronomické noviny – přinášejí články převážně o světelném znečištění a pozorovatelských úlovcích čtenářů.
  • Udalosti.astronomy.cz
    Web Klubu astronomů Liberecka s články o pozorování a fotografování nebeských úkazů. Mimo krásné fotografie naleznete i návody, jak takových výsledků dosáhnout.
  • Kosmo.cz
    Web věnovaný kosmonautice, aktuální informace na něm příliš nenajdete, přesto je velmi dobrým rozcestníkem po dalších webech encyklopedického charakteru.
  • Hvězdárna Valašské Meziříčí
    Na jejím webu najdete aktuální články z astronomie i kosmonautiky
  • Hvězdárna Uherský Brod
    Aktuální novinky z astronomie
  • Expresní astronomické informace
    Aktuální novinky z astronomie

Štítky: Rady

16. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 4. do 21. 4. 2019. Měsíc bude v úplňku. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Slunce stále zdobí větší skvrna. Astronomové publikovali první snímek černé díry, který zároveň potvrzuje teorii. Izraelská sonda Beresheet sice nezvládla přistání, ale úspěch podnítil plány na misi nové sondy. Falcon Heavy vykonal perfektní první komerční start. ESA přiblížila možnosti dalšího postupu krtka sondy InSight. Před pěti roky skončila dopadem na Měsíc mise sondy LADEE.