Úvodní strana  >  Rady

Rady

Vítejte na poradním rozcestníku astro.cz. Pokud zde nenaleznete odpověď na váš dotaz, vyzkoušejte vyhledávání na našich stránkách, nebo napište dotaz na info@astro.cz.

Pozorování oblohy

Astrofotografie

Světelné znečištění

Astronomické bludy

Seriálové články

Astronomie v Česku

Ostatní

Štítky: Astrofotografie , Rady, Dalekohled

4. vesmírný týden 2023

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 23. 1. do 29. 1. 2023. Měsíc bude v první čtvrti. Venuše se již potkala se Saturnem a je nejjasnějším objektem soumrakové oblohy spolu s Jupiterem. Nejvýše na obloze najdeme Mars. Kometa C/2022 E3 (ZTF) se blíží k Zemi a stává se objektem viditelným i pro neozbrojené oko. Slunce je stále aktivní a na povrchu je hodně pěkných skvrn. V týdnu očekáváme start Falconu 9, rakety Electron a HII-A. Slavíme několik výročí československých astronomů Františka Hřebíka, Antonína Mrkose a Juraje Zverka.

Cassiopeia&Perseus Region