Úvodní strana  >  Rady

Rady

Vítejte na poradním rozcestníku astro.cz. Pokud zde nenaleznete odpověď na váš dotaz, vyzkoušejte vyhledávání na našich stránkách, nebo napište dotaz na info@astro.cz.

Pozorování oblohy

Astrofotografie

Světelné znečištění

Astronomické bludy

Seriálové články

Astronomie v Česku

Ostatní

Štítky: Astrofotografie , Rady, Dalekohled

26. vesmírný týden 2024

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 24. 6. do 30. 6. 2024. Měsíc bude v poslední čtvrti. Planety Saturn, Mars a Jupiter můžeme pozorovat pouze nízko na ranní obloze. Aktivita Slunce se opět zvýšila s třetím příchodem aktivní oblasti známé ze začátku května silnými erupcemi. Pozorovatelé úkazů na obloze mohou spatřit noční svítící oblaka. Mise kosmické lodi Starliner u ISS byla opět prodloužena. Čínská mise Chang’e 6 chystá velké finále s přistáním vzorků z Měsíce. Začíná projekt Česká cesta do vesmíru. Před 50 lety byla na oběžnou dráhu vynesena vojenská stanice typu Almaz, pojmenovaná z důvodu utajení jako Saljut 3.

Noční svítící oblaka