Úvodní strana  >  Rady  >  Seriály  >  Vesmír až k vám domů

Vesmír až k vám domů

Současná výpočetní technika ve spojení s internetem přináší úžasné možnosti, jak si „přenést“ celý vesmír přímo k vám domů, na obrazovku vašeho počítače!

V třídílném seriálu Petra Komárka si nejdříve promítneme naší známou hvězdnou oblohu, dále si tak trochu zahrajeme na astronauty a podíváme se do vesmíru (a na naši Sluneční soustavu z dálky) a nakonec si představíme Zemi z jiného úhlu pohledu, než jsme běžně zvyklí.

1. Vesmír až k vám domů - díl první
  2. Vesmír až k vám domů - díl druhý
  3. Vesmír až k vám domů - díl třetí

Petr Komárek

Petr Komárek (* 5. října 1982, Pardubice, Česká republika) je popularizátorem astronomie, člen Astronomické společnosti Pardubice a od roku 2007 vedoucím Hvězdárny barona Artura Krause v Pardubicích, kde se mimo jiné věnuje se výchově mládeže v astronomických kroužcích. Jedním z jeho největších koníčků je cestování a fotografování. Účastnil se též tří expedic SAROS za úplným zatměním Slunce (do Turecka v roce 2006, Ruska v roce 2008 a Číny o rok později).

Štítky: Software, Počítačové programy, Mapa oblohy, Planetárium , Seriál

17. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 22. 4. do 28. 4. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Přechod Ganymeda a jeho stínu nastává v úterý 23. dubna nad ránem. Skvrny na Slunci opět mizí. Na ISS dorazila zásobovací loď Cygnus. Další společnost testuje motorické přistání se znovupoužitelnou raketou. Test Crew Dragonu skončil havárií. Před 50 lety spadly meteority v Irsku i do obchodního centra a před 245 lety se narodil Francis Baily.

Hvězdy v Čerčanech

Čerčany a časosběr foto 60 minut.