Úvodní strana  >  Rady  >  Seriály  >  Vesmír až k vám domů

Vesmír až k vám domů

Současná výpočetní technika ve spojení s internetem přináší úžasné možnosti, jak si „přenést“ celý vesmír přímo k vám domů, na obrazovku vašeho počítače!

V třídílném seriálu Petra Komárka si nejdříve promítneme naší známou hvězdnou oblohu, dále si tak trochu zahrajeme na astronauty a podíváme se do vesmíru (a na naši Sluneční soustavu z dálky) a nakonec si představíme Zemi z jiného úhlu pohledu, než jsme běžně zvyklí.

1. Vesmír až k vám domů - díl první
  2. Vesmír až k vám domů - díl druhý
  3. Vesmír až k vám domů - díl třetí

Petr Komárek

Petr Komárek (* 5. října 1982, Pardubice, Česká republika) je popularizátorem astronomie, člen Astronomické společnosti Pardubice a od roku 2007 vedoucím Hvězdárny barona Artura Krause v Pardubicích, kde se mimo jiné věnuje se výchově mládeže v astronomických kroužcích. Jedním z jeho největších koníčků je cestování a fotografování. Účastnil se též tří expedic SAROS za úplným zatměním Slunce (do Turecka v roce 2006, Ruska v roce 2008 a Číny o rok později).

Štítky: Software, Počítačové programy, Mapa oblohy, Planetárium , Seriál

3. vesmírný týden 2020

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 13. 1. do 19. 1. 2020. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer září jasná planeta Venuše, vidět lze i Neptun a Uran. Ráno je vidět Mars. Merkur a Saturn jsou úhlově blízko Slunci. Kometu C/2017 T2 můžeme opět pozorovat na večerní obloze. Na úspěchy raket Falcon 9 a CZ-3B by v tomto týdnu určitě chtělo navázat několik dalších. Uběhlo 15 let od přistání pouzdra Huygens na Titanu.

Snímek komety C/2017 T2 (PANSTARRS)

Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Nacházela se téměř v zenitu v souhvězdí Persea. Atmosférické podmínky byly podprůměrné.